Avatar billede paultodobom Nybegynder
11. oktober 2005 - 19:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Replikering - data skal hentes fra klient til server

Jeg skal replikere en SQL Server 2000 database ud på 5-10 klienter. På klienterne kører MSDE 2000.
Selve databasen består af to tabeller med én relation. Den ene tabel indeholder alle klienterne:

tbl_Klient:
    PK_ID
    Navn

Den anden tabel indeholder en hændelseslog:

tbl_Hændelse:
    PK_ID
    FK_Klient
    Tidspunkt
    .

Som det fremgår af tabellerne er hver hændelse tilknyttet en klient.

Dataregistreringer for en given klient foretages primært på klientmaskinen, men de kan lejlighedsvis registreres på serveren. Data som indtastes på klienten skal replikeres op på serveren med et fast interval på x minutter. Serveren initialiserer synkroniseringen ved at starte kommunikationen med den enkelte klient. Det er aldrig klienten der tager initiativet.

Hvordan replikerer jeg en sådan database? Jeg er ret sikker på, at det er merge replikeringsmodellen som skal anvendes. Jeg mangler bare praktisk erfaring med det.

Mvh
Avatar billede paultodobom Nybegynder
11. oktober 2005 - 20:51 #1
Det skal lige tilføjes, at klient 1's registreringer ikke skal replikeres ud på klient 2 og vice versa. De enkelte klienter har kun et subset af serverens data.
Avatar billede paultodobom Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:02 #2
Kan det overhovedet lade sig gøre, at splitte data i en tabel op sådan, at de rækker som knytter sig til klient 1 ikke replikeres ud på klient 2 og omvendt?
Avatar billede paultodobom Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:25 #3
Jeg har fundet ud af, at man godt kan have forskellige dele af en tabel replikeret ud på forskellige klienter. Her fra SQL Server Books Online:

Dynamic and join filters extend the capabilities of merge replication. Dynamic filters are row filters that use a function to retrieve a value from the Subscriber and filter data based on that value. <b>The filter is defined once for a publication, but the qualifying result set can be different for each Subscriber and allows the user at a Subscriber to receive only the subset of data customized for their needs.</b>
Avatar billede paultodobom Nybegynder
20. oktober 2005 - 08:38 #4
Lukker spm. Har fået en anden til at gøre det for mig.