Avatar billede elkrog Nybegynder
18. oktober 2005 - 10:54 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

USB til RJ45

Hej Eksperter

Findes der et stik der konverterer USB til RJ45 og hvor findes det?

Vi har nogle printere/fax osv med usb tilslutning, og vi vil gerne slippe for meget lange usbkabler, især når vi nu har netværkskabler trukket iforvejen.

Findes sådan et stik, hvor findes det og fungerer det overhovedet?
Avatar billede screem_brille Novice
18. oktober 2005 - 10:56 #1
det må være en printserver du leder efter til USB printere...
Avatar billede zoone Nybegynder
18. oktober 2005 - 11:06 #3
USB til RJ45, det svarer vist lidt til at man gerne vil trække sit antennesignal til Tv'et gennem 220V kabler for at spare på kablingen ;) ... Prøv evt at lede efter en USBhub der understøtter RJ45, jeg har aldrig hørt om sådan en, men det kan være den findes. Hvis du søger på google under "USB to RJ45" vil du hurtigt opdage at de fundne sider stort set alle sammen omhandler at lave netværkskabler om til USB, et eksternt netkort der får RJ45 ind og sættes i PC'en via USB.

Jeg ved ikke om brilles forslag om en printserver kan/vil fungere, men det er nok det bedste bud!
Avatar billede screem_brille Novice
18. oktober 2005 - 11:09 #4
det gør det ;) men det er ikke alle printere som vil spille med hvilken som helst printserver
Avatar billede elkrog Nybegynder
18. november 2005 - 22:08 #5
Det blev til et par lange usb kabler.