Avatar billede s_j Nybegynder
20. oktober 2005 - 23:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Undgå liste(med tidligere indtastninger) automatisk kommer

Hej.

Jeg bruger "Windows XP Home" og "Microsoft Internet Explorer". Jeg ønsker at vide, hvordan man kan gøre sådan, at der IKKE automatisk under søgefelt/felt fremkommer en boks/liste over de ord, der tidligere er skrevet i søgefeltet/feltet - altså: Jeg ønsker slet IKKE, at en boks/liste, som viser tidligere indtastninger af ord i søgefeltet/feltet skal fremkomme. Nu mere omkring détte:

- Det er sådan, at hvis jeg er inde på www.google.dk, så lige så snart jeg har klikket musen op i søgefeltet(for at kunne skrive i søgefeltet), fremkommer automatsik under søgefeltet en boks/liste, som indeholder ord, jeg tidligere har skrevet i søgefeltet.

- Hvis jeg tidligere har skrevet f.eks. "hamster" og "hastighedstest" i søgefeltet på www.google.dk - og så vil skrive f.eks. "hygge" i søgefeltet på www.google.dk, så sker der det, at efter jeg har indtastet et "h" i søgefeltet, så kommer der automatisk under søgefeltet en lille boks/liste med tidligere indtastninger, der er startet med "h". Altså under søgefeltet kommer der så i dette tilfælde automatisk en lille boks/liste, hvori der står "hamster" og "hastighedstest", lige så snart jeg har skrevet et "h" i søgefeltet for at skrive  ordet "hygge".

- Og er jeg inde på den webside, hvor jeg har min emailkonto, og så klikker musen op i feltet(for at kunne skrive i feltet), hvori brugernavn skal skrives, så fremkommer automatisk under feltet en boks/liste, som indeholder de ord jeg tidligere har skrevet i feltet.

Det korte af det lange er, som skrevet øverst: Hvordan kan man gøre sådan, at der IKKE automatisk under søgefelt/felt fremkommer en boks/liste over de ord, der tidligere er skrevet i søgefeltet/feltet - altså: Jeg ønsker slet IKKE, at en boks/liste, som viser tidligere indtastninger af ord i søgefeltet/feltet skal fremkomme.

Håber nogen kan hjælpe...
Avatar billede steen_hansen Forsker
20. oktober 2005 - 23:24 #1
Menuen Funktioner -> Internetindstillinger -> Fanebladet Indhold -> Knappen Autoudførelse -> Fjern hakket fra Formularer
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
20. oktober 2005 - 23:26 #2
I Internet Explorers "Internetindstillinger", finder du fanebladet Indhold. Det trykker du på "Autofuldførelse" og dernæst hakker du alle muligheder fra. Tryk samtidigt på ryd oversigten og ryd formularer.
Avatar billede steen_hansen Forsker
20. oktober 2005 - 23:26 #3
Alternativt kan du med pil-ned tasten markere de ord, som du ikke ønsker vist og trykke på delete. Så fjernes de fra listen.
Avatar billede japping Nybegynder
20. oktober 2005 - 23:29 #4
En mulighed er at installere programmet "IE Privacy Keeper" hvilket jeg har brugt i flere år. I dette program kan du instille hvad du ønsker slettet.

Du finder det på www.spywarefri.dk under værktøjer.
Avatar billede s_j Nybegynder
20. oktober 2005 - 23:33 #5
Mange tak for hurtige, brugbare svar. Det virker :-)
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
20. oktober 2005 - 23:34 #6
Det var så lidt - den gode steen_hansen var dog hurtigere på tasterne end jeg. :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
20. oktober 2005 - 23:38 #7
Glæder mig. Lægger et svar :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
20. oktober 2005 - 23:48 #8
Og det kom her :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
20. oktober 2005 - 23:56 #9
Takker for point