Avatar billede villyskov Praktikant
21. oktober 2005 - 12:38 Der er 8 kommentarer

Ny server giver: inacceble_boot_device ?

Jeg forsøger at flytte en en eksisterende win2k advanced server til en ny server, jeg har lavet en disk image, og vil således bare flytte harddisken over i den nye server. Men det driller. Jeg får den kendte blå skærm, den skriver nogle adresser og sådan: inacceble_boot_device.

Jeg har lidt en mistanke til at eksisterende er lidt underligt sat op, den har CD'rom som sekundær master og hd (boot) til sekundær slave. Hvorfor det er sådan ved jeg ikke, men jeg kan ikke genskabe det på den nye?

Tips og triks til at komme videre modtages meget gerne - og giver max point for hjælp.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
21. oktober 2005 - 12:43 #1
Det er typisk hvis du har en anden RAID controller du får det problem, eller driver som ikke kan fungere på den ande server.

Fortæl hvilke typer server og spec.
Avatar billede screem_brille Novice
21. oktober 2005 - 12:43 #2
medmindre hardwaren er 100% ens, vil du ikke kunne bruge et image, du skal køre en repair for det kommer til at virke (men kan ikke huske om den mulighed er der med en 2000 server)
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
21. oktober 2005 - 12:44 #3
Godt set brille det glemte jeg i farten :)
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
21. oktober 2005 - 12:45 #4
Det kan man ikke på 2000 server desværre.
Avatar billede villyskov Praktikant
21. oktober 2005 - 12:47 #5
Kan man ikke lave repair på en 2k server?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
21. oktober 2005 - 13:06 #6
Min fejl i farten naturligvis kan man det.

Beklager men skriver i flere tråde :)
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 11:41 #7
brug for mere hjælp ?
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 23:18 #8
brug for mere hjælp ?