Avatar billede michaelben Nybegynder
22. oktober 2005 - 15:42 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ny PC vil ikke på nettet på eksisterende hjemmenetværk?

Jeg har lige installeret xp home på min nye pc og kan nu ikke komme på nettet. (tdc adsl)
Jeg har plugget den i min Belkin router, hvor der i forvejen er 1 PC og en bærbar trådløst tilknyttet. Disse fungerer.
Når man skal tilføje ny PC, skal man isætte Belkin installations cd og klikke på tilføj computer. Efter 1 sekund siger den nu, at den skal genstarte og vil så være klar til brug.
Jeg genstarter, men kan ikke komme på nettet. Windows siger under "neetværksforbindelser, at der er en 1394-forbindelse med firewall samt en Lan-forbindelse med firewall. Disse to fungerer korrekt. (status).
Jeg bruger nu guiden ny firbindelse og lader mig føre igennem. Ingen held med forbindelsen.
Alle routerens lamper, lyser, som de skal, inklusive den til den nye PC.

Håber der er en, der kan hjælpe...

mvh Michael
Avatar billede sommer89 Praktikant
22. oktober 2005 - 15:45 #1
Prøv

Netværksforbindelser > Dobbeltklik på din forbindelse > Understøttelse > Reperar
Avatar billede michaelben Nybegynder
22. oktober 2005 - 15:56 #2
ja det har jeg prøvet. Den siger at handlingen ikke kunne udføres, at IP adressen ikke kunne fornyes.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
22. oktober 2005 - 16:13 #3
Kan du giver os IP-adressen på en af de computere der virker (hvis du ikke ønsker at oplyse hele adressen er de to første tal nok).
Avatar billede michaelben Nybegynder
22. oktober 2005 - 16:51 #4
to første cifre er 80
Avatar billede michaelben Nybegynder
22. oktober 2005 - 16:58 #5
nu har jeg plugget pcen direkte i adsl modemet, uden om routeren, og der gik den direkte på nettet.
Kan det være noget med at den belkin installations cd jeg putter i, er forældet..
Altså jeg får valget, når jeg putter cden i mellem at konfigurere routeren og tilføje en ny pc til routeren. Jeg vælger det sidste, og den siger med det samme, at jeg skal genstarte Pcen og så vil den være klar til brug med routeren. Men min PC, der i forvejen er tilknyttet, har været inde et par gange og downloade ny firmware og opdateringer til routeren. Måske er cden så forældet og kan ikke bruges, men hvad dælen gør man så..
Avatar billede duff80 Nybegynder
22. oktober 2005 - 17:49 #6
Hvilke porte er der i din router?? Er der en uplink port, hvor modemet er tilsluttet?
Det er tit sådan at uplink port og port 1 fungere sammen, og du derfor ikke kan bruge port 1, hvis uplink porten bruges...
Avatar billede kenp Novice
22. oktober 2005 - 22:18 #7
hvilken belkin router har du?
Avatar billede michaelben Nybegynder
22. oktober 2005 - 23:43 #8
Jeg har Belkin wireless cable/dsl gateway router 54g. den hedder vist f5d7230-4.
Jeg har oprettet et hjemmenetværk, så jeg kan se de delte drev på min anden stationære og bærbare. Desværre kan ingen af dem komme på nettet nu. Jeg kan kun skrive det her fordi jeg har plugget kablet direkte i adsl modemet uden om routeren. Jeg har knoklet med det hele dagen og er efterhånden helt blank.
Avatar billede kenp Novice
22. oktober 2005 - 23:50 #9
NU du er på nettet så gør lige således...

start ->kør ->ipconfig /release
koble så din router ind imellem din computer også nettet. Når det er gjort så start ->kør ->ipconfig /renew

Logind i din router også find det punkt som hedder mac-adresse clone, også klon din mac-adresse, også sæt din router op så den passer til din forbindelse (normalt dhcp) så skulle du gerne kunne komme på nettet næsten med det samme..

Alternativt kan du også slukke alt ned (incl modem mv.) også forbinde det også tænde det i mrogen.. så vil du faktisk også komme på.
Avatar billede michaelben Nybegynder
23. oktober 2005 - 09:18 #10
Det var pokkers. Jeg fulgte dit sidste råd, da jeg næsten ikke kunne se ud af øjnene mere. slukkede og gik i seng. Nu virker det gud hjælpe mig. Jeg fatter minus men skriv et svar Kenp, så får du pointsene.
Til gengæld virker windows update ikke rigtigt. (XP ER lovlig, jeg kontaktede Microsoft og fik en ny nøgle.) Den hentede nogle få opdateringer og ville så køre valideringsværktøjet. Det kræver installation af et active object på min computer og denne installation mislykkes hver gang. XP Firewallen stopper den simpelthen og siger den er mistænkelig og den kommer fra et usigneret sted eller sådan noget. Det kan da ikke passe at xp stopper deres eget produkt. Jeg kan heller ikke køre virus online scannere, som går ned under installationen af active objects. Har jeg allerede fået virus/orm?
Nå det er måske emnet for en ny tråd i en anden gruppe, hvis der ikke lige er nogen der kender svaret.
Avatar billede kenp Novice
23. oktober 2005 - 11:00 #11
Hvis du har nogle sikkerhed programmer eller deaktiveret alt vhad som hedder activeX så vil de ikke virke. det burde ikke være din firewall som blokere for det.
Avatar billede michaelben Nybegynder
23. oktober 2005 - 11:11 #12
hmm jeg har kun så vidt jeg ved xpfirewall med mindre jeg er kommet til at aktivere et eller andet på belkin routeren. Jeg har fx lige prøvet at hente noget så simpelt som google toolbar. Den henter programmet på få sekunder. Når jeg så dobbeltklikker på google installeren, kommer xpfirewall med meddelselsen, at udgiveren ikke kunne bekræftes, jeg trykker da kør, men så sker der ikke mere.
Avatar billede kenp Novice
23. oktober 2005 - 20:03 #13
lyder alligevel som om du har indtalleret noget forkert...
Avatar billede michaelben Nybegynder
25. oktober 2005 - 11:40 #14
det var virus.
Skriv et svar Kenp, så får du points
Avatar billede michaelben Nybegynder
25. oktober 2005 - 23:59 #15
det var ikke virus alligevel.
Det var nvidias firewall, der fulgte med bundkortet, der fuckede alle downloads op, selv om den var eaktiveret
Avatar billede kenp Novice
26. oktober 2005 - 08:31 #16
Det lyder alligevel mystisk.. men skal selvfølgelig ikke kunne sige det (kender ikke den firewall)
Avatar billede michaelben Nybegynder
26. oktober 2005 - 10:06 #17
mystisk, ja, men der var en, der skrev at han havde samme bundkort og samme firewall og samme problem, indtil han fjernede firewallen. Det hjalp ham..og også mig.