Avatar billede binderup Nybegynder
25. oktober 2005 - 12:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flytning af Database med tabeller og kolonner med danske bogstave

Vi har et site vi skal have flyttet som benytter sig af en MySQL database hvor der er kolonner og tabeller der har æøå i sig (ex. en tabel ved navn efterårsfarve).

Hvordan kan vi flyttet den fra en linux server til en anden uden at vi får problemer med at æøå bliver spist?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2005 - 12:27 #1
lave en dump på den ene maskine og load den på den anden

7-9-13 så virker det

[og jeg ville aldrig bruge danske bogstaver i navne !]
Avatar billede binderup Nybegynder
02. november 2005 - 10:46 #2
tro mig jeg ville heller ikke bruge æøå i kolonnenavne og/eller tabelnavne, men desværre er det ikke et site jeg har opbygget, men et jeg har overtaget vedligeholdelse af - sitet fylder over 5 GB så det er ikke lige til at ændre det uden at man skal teste uhyggeligt meget og det er der ikke "tid" til.

Jeg fandt en brugbar løsning ved at flytte databasen via EMS MySQL manager