Avatar billede d_warma Nybegynder
15. november 2005 - 14:09 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

C5 3.10 til C5-light

Hej,

Jeg vil gerne trække et regnskab fra c5 version 3.10 ind i en C5 light (som er tom).

Jeg har fået afvide, at det ikke kunne lade sig gøre?
Er dette korrekt?
I modsat fald, hvordan skal jeg gøre.

Mvh
D_Warma
Avatar billede leif Seniormester
15. november 2005 - 15:04 #1
Ja, det kan du godt hvis den C5 light er samme version !

Men 3.10 har jeg ikke hørt om, så vidt jeg ved findes 2.10 og 3.0 og så er der en 4.0 på vej.
Avatar billede d_warma Nybegynder
15. november 2005 - 15:07 #2
Det er fordi jeg trækker bogføringen hjem fra revisor, som nok bruger version 2.10.
Vil det sige, at jeg skal købe en light i 2.10 og derefter opgradere den??
Avatar billede leif Seniormester
15. november 2005 - 15:12 #3
Har du ver. 3 ? Så kan du bare hive den hjem og opgradere datafilen, men så vil du ikke bare kunne sende den til Revisoren igen så han kan bruge den.
Avatar billede d_warma Nybegynder
15. november 2005 - 15:17 #4
Jeg har light i version 3.
Revisoren er ikke særlig edb-teknisk, så han vil sikkert foretrække kontospec'erne på papir alligevel. (hvis jeg kunne levere i grønne ark, ville han helt sikker også reducere prisen).
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
19. november 2005 - 08:41 #5
Det lyder ligesom min revisor - han kører v. 1.60 - og hvert år når jeg kommer med en kopi af vores nyeste C5, ser han bare lidt ældre ud.

Hvis din revisor leverer kontoplan og posteringer, kan de uden problemer indlæses i en vers. 3.xx. Posteringerne kan han udlæse under Finans/Tilpasning/Vedligehold/Export - han skal lige vælge slet felter og herefter alle felter + ja for at de alle skal med. Når han vælger udfør har han mulighed for at afgrænse på posteringerne og vælge et filnavn.
Kørslen skal køres separat for Kontoplan og Posteringer og husk at du skal oprette momskoder mm. i dit eget system.

//Tommy
Avatar billede d_warma Nybegynder
20. november 2005 - 15:23 #6
Det lyder godt.
Nu har min revisor sendt en fil der hedder c5data.288, som jeg ikke aner hvad jeg skal stille op med??
Avatar billede leif Seniormester
20. november 2005 - 15:32 #7
Rename den til c5data.dat og lig den ind i dit C5 bibliotek, tag en backup af den gamle c5data.dat før du gør det.

Det er en komplet c5 datafil.
Avatar billede d_warma Nybegynder
20. november 2005 - 15:36 #8
Det er jeg lige gjort, og derefter starte C5 op igen.
C5 anvender herefter 95% af maskinens ressourcer, så den fryser.
C5 åbner ikke, men ligger i programlinien.
Er dette meningen?
Avatar billede leif Seniormester
20. november 2005 - 15:43 #9
Hmm, burde den ikke !

Har aldrig forstået hvorfor C5 en gang imellem gør det, men kan du ikke højreklikke på den i Processlinien og vælge Gendan ?
Avatar billede d_warma Nybegynder
20. november 2005 - 15:49 #10
Nårh, nu startede jeg c5 igen, og så går den igang med at opdatere.
Det hele virker nu.
Leif vil du ikke lægge et svar ind, så jeg kan dele points ud?
Avatar billede leif Seniormester
20. november 2005 - 15:56 #11
Svar.
Avatar billede d_warma Nybegynder
20. november 2005 - 16:04 #12
100 points til hver.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
20. november 2005 - 19:29 #13
Du kan ikke tage den fil der hedder C5data.288 og bare omdøbe den til c5data.dat -det dur ikke.

C5data.dat er hoveddatabasen, der indeholder alle stamdata, der gælder for alle regnskaber. Den fil du har fået fra din revisor er kun en regnskabsfil, der ikke indeholder de nødvendige stamdata. Hvis du ikke har "flere regnskaber" (modul) skal du have regnskabsdata flytte over i C5data.dat. Du kan evt. omdøve din C5data.288 til C5data.DMO og så skifte regnskan via Generelt/Dagligt/Skift regnskab og herefter udlæse data og indlæse dem i DAT regnskabet.

//Tommy
Avatar billede leif Seniormester
20. november 2005 - 20:41 #14
tommyepedersen -> Damn, det havde jeg lige glemt !