Avatar billede moejensen Nybegynder
16. november 2005 - 06:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Linksys Wireless-G Broadband Router som Access Point

Jeg har ovennævnte router, hvor jeg ønsker at finde en løsning på hvordan jeg disabler alt, så dens eneste funktion bliver at være access point. Jeg kan ikke rigtig få den til at virke hvis jeg slår dhcp fra i den, og der allerede en router der står for dhcp på netværket.
Avatar billede grinderslev Praktikant
16. november 2005 - 07:34 #1
Har du prøvet at lade din DHCP server tildele IP adresser fra f.eks 100 og op efter og så definere en fast IP som ligger under dette i din Linksys???
Avatar billede moejensen Nybegynder
16. november 2005 - 09:57 #2
yep, problemet er at jeg skal have linksys routeren til at levere en gateway der hedder 192.168.5.1, men jeg kan vel ikke ha to dhcp servere på samme netmaske?
Avatar billede caspers Nybegynder
16. november 2005 - 15:09 #3
På den trådløse router er der et WAN rj45 stik og nogle rj45 lokalnet stik, flyt din netforbindelse over i et af lokalnet stikkene, og slå DHCP fra. Nu virker den som et AP.
Avatar billede moejensen Nybegynder
16. november 2005 - 19:02 #4
det ser sku ud til at virke :-)