Avatar billede macintosse Nybegynder
16. november 2005 - 13:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

iframe driller - height="100%"

Jeg har placeret en iframe som skal have height="100%" og width="100%".

Højden bliver ikke 100% kun ca 100px i Firefox på mac.

Nogle forslag ????

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>

    <head>
        <title>Menli</title>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
    </head>
<style type="text/css">
body
{
background-image:
url('logo.gif');
background-repeat:
no-repeat;
background-attachment:
fixed;
margin:0px;
padding: 0px;
leftmargin:0;
marginheight:0;
marginwidth:0;
topmargin:0;
}
</style><body></body>
        <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
            <tr>
                <td align="left" valign="top" width="100%" height="100%">

                </td>
            </tr>
        </table>
        <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="100%">
            <tr>
                <td align="left" valign="top">
                    <iframe src="xx.php" frameborder="0" scrolling="no" align="top" height="100%"  width="100%"></iframe>
                </td>
            </tr>
        </table>
    </body>

</html>
Avatar billede macintosse Nybegynder
16. november 2005 - 13:29 #1
Hovsa, <body></body> er fjernet
Avatar billede roenving Novice
16. november 2005 - 13:35 #2
Prøv lige at flytte dit style-tag på plads i head-sektionen !-)
Avatar billede macintosse Nybegynder
16. november 2005 - 13:39 #3
Er gjort, gør ingen forskel

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>

    <head>
        <title>Menli</title>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
<style type="text/css">
body
{
background-image:
url('logo.gif');
background-repeat:
no-repeat;
background-attachment:
fixed;
margin:0px;
padding: 0px;
leftmargin:0;
marginheight:0;
marginwidth:0;
topmargin:0;
}
</style>
</head>
<body>
        <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
            <tr>
                <td align="left" valign="top" width="100%" height="100%">

                </td>
            </tr>
        </table>
        <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="100%">
            <tr>
                <td align="left" valign="top">
                    <iframe src="qa.php" frameborder="0" scrolling="no" align="top" height="100%"  width="100%"></iframe>
                </td>
            </tr>
        </table>
    </body>

</html>
Avatar billede roenving Novice
16. november 2005 - 13:43 #4
-- du skal da også sætte højden på det yderste element, de forholder sig til, tilføj:

html,body{height:100%;margin:0;padding:0;}

-- til dit stylesheet ...

-- og hrm, det indeholder også ulovlige properties, så det skal nok se sådan ud:

<style type="text/css">
html,body{height:100%;margin:0;padding:0;}
body {
  background: url('logo.gif') no-repeat fixed;
}
</style>
Avatar billede macintosse Nybegynder
16. november 2005 - 13:49 #5
Det hjalp en del, men den er ikke 100%, højden er ca 70%
Avatar billede macintosse Nybegynder
16. november 2005 - 13:55 #6
!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>

    <head>
        <title>Menli</title>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
<style type="text/css">
html,body{height:100%;margin:0;padding:0;}
body {
  background: url('logo.gif') no-repeat fixed;
}
</style>
</head>
<body>
        <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
            <tr>
                <td align="left" valign="top" width="100%" height="100%">

                </td>
            </tr>
        </table>
        <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="100%">
            <tr>
                <td align="left" valign="top">
                    <iframe src="qa.php" frameborder="0" scrolling="no" align="top" height="100%"  width="100%"></iframe>
                </td>
            </tr>
        </table>
    </body>

</html>
Avatar billede roenving Novice
16. november 2005 - 13:58 #7
-- du kan da ikke have flere elementer, som er fuld højde indenfor en fuld højde ?-)
Avatar billede macintosse Nybegynder
16. november 2005 - 14:01 #8
øøøøhhhh ikke forstået, er helt grøn til dette :o)
Avatar billede macintosse Nybegynder
16. november 2005 - 14:03 #9
Skal det så laves sådan
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>

    <head>
        <title>Menli</title>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
<style type="text/css">
html,body{height:100%;margin:0;padding:0;}
body {
  background: url('logo.gif') no-repeat fixed;
}
</style>
</head>
<body><iframe src="qa.php" frameborder="0" scrolling="no" align="top" height="100%"  width="100%"></iframe>

    </body>

</html>
Avatar billede roenving Novice
16. november 2005 - 14:04 #10
F.eks. ja !-)
Avatar billede macintosse Nybegynder
16. november 2005 - 14:07 #11
den bliver stadig ikke 100% i højden???
Avatar billede macintosse Nybegynder
16. november 2005 - 14:19 #12
Det virker nu, der var en højde i mit php dok som kund fyldte ca. 70% af højden.
Tak, smider du lige et svar ;o)
Avatar billede roenving Novice
16. november 2005 - 14:29 #13
Velbekomme '-)
Avatar billede macintosse Nybegynder
16. november 2005 - 14:30 #14
merci
Avatar billede roenving Novice
16. november 2005 - 14:35 #15
-- og jeg takker for point ;~}