Avatar billede musen66 Nybegynder
20. november 2005 - 15:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Underline i Hyperlinks

Hej.
Jeg er forholdsvis ny bruger af Frontpage, og ny i at lave hjemmesider i det hele taget.
Hvordan kan det være, at når jeg skriver en tekst, markerer den, højreklikker og laver et HYPERLINK, så bliver teksten "underlined". Jeg synes jeg har forsøgt alt, men kan ikke fjerne understregningen. Hvad gør jeg (forkert)?

Mange hilsener
Musen66
Avatar billede udvikler Nybegynder
20. november 2005 - 15:43 #1
indsæt dette under <head></head>

<style>
a {
text-decoration: none;
}
</style>

altså så det kommer til at se sådan her ud:

<head>
<style>
a {
text-decoration: none;
}
</style>
</head>
Avatar billede udvikler Nybegynder
20. november 2005 - 15:46 #2
Og forresten velkommen til eksperten, her på eksperten er det sådan at når man har fået et brugbart [svar] så acceptere man det - men KUN hvis svaret var brugbart og løsningen virkede. Du acceptere et svar ved at følge vejledningen i den gule box fremkommer på skærmen. Altså du kigger nederst i dit spørgsmål, til venstre for text boxen du skriver beskeder i der vil der være en box med mit navn i. Det markere du med musen og klikker accepter :)
Avatar billede musen66 Nybegynder
20. november 2005 - 15:53 #3
Hej -aco-
Hvis jeg indsætter det under <head>, så kommer det ind og stå i menubjælken i "normal" vinduet også?
Jeg har en ramme-side med top, menu og index. Hvor skal jeg sætte det ind?
Jeg er ikke god til det der med koder (har rent faktisk ikke prøvet at kode direkte endnu).
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
20. november 2005 - 15:57 #4
Kom med et link til din side, HELE din kode og en nærmere beskrivelse og så skal jeg nok få det til at fungere :)
Avatar billede musen66 Nybegynder
20. november 2005 - 15:59 #5
Hej php_programmoer.
Det er www.vildkatte.dk
Hvad skal du mere vide?
Avatar billede udvikler Nybegynder
20. november 2005 - 15:59 #6
Jeg behøver bare et link :)

-> php_programmoer
Du kan bare klikke på: vis -> kilde så kommer hans kode :)
Avatar billede udvikler Nybegynder
20. november 2005 - 16:04 #7
<html>

<head>
<style>
a {
text-decoration: none;
}
</style>

altså så det kommer til at se sådan her ud:

<head>
<style>
a {
text-decoration: none;
}
</style>
</head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>New Page 1</title>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
</head>

<frameset framespacing="0" border="0" rows="205,*" frameborder="0">
  <frame name="header" scrolling="no" noresize target="main" src="index-top.htm">
  <frame name="main" src="index-forsiden.htm" scrolling="auto" target="_self">
  <noframes>
  <body>

  <p>This page uses frames, but your browser doesn't support them.</p>

  </body>
  </noframes>
</frameset>

</html>

hvis det ikke virker efter hensigten må du som php_programmoer siger, forklare nærmere
Avatar billede musen66 Nybegynder
20. november 2005 - 16:05 #8
Hej -aco-

HENDES kode :-) Ikke hans :-)
Avatar billede udvikler Nybegynder
20. november 2005 - 16:09 #9
Hehe, sorry, kunne jeg ikke vide, men der var vidst en undersøgelse her på eksperten hvor´der stod at 80-90% var mænd, så gik ud fra det ;)
Avatar billede musen66 Nybegynder
20. november 2005 - 16:13 #10
Hej -aco-
Det er helt i orden :-) Ja, der er ik så mange tøser som giver sig i kast med den slags. Jeg må indrømme at jeg er en af de få, som der er en lille "nørd" gemt i.
Hvor skal jeg kopiere det ind i?
Avatar billede musen66 Nybegynder
20. november 2005 - 16:16 #11
Hej igen.
Min kode ser sådan ud, i menubjælken til venstre på www.vildkatte.dk
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Menu</title>
<base target="main">
</head>

<body bgcolor="#E8E8E8" style="color: #000000">

        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left"><b><a href="Vildkatten.htm"><font color="#000000" face="Verdana" size="2">Vildkatten</font></a></b></p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left"><a href="genudsaetning.htm"><font color="#000000" size="1" face="Verdana">Genudsætning</font></a></p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left"><a href="sygdomme.htm" style="color: #000000"><font color="#000000" size="1" face="Verdana">Sygdomme</font></a></p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left">&nbsp;</p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left"><b><a href="ejendommen.htm"><font color="#000000" face="Verdana" size="2">Ejendommen</font></a></b></p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left"><a href="rotter_og_mus.htm"><font color="#000000" size="1" face="Verdana">Rotter og
        mus</font></a></p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left"><a href="de_private_katte.htm"><font color="#000000" size="1" face="Verdana">De private
        katte</font></a></p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left"><a href="fodersted.htm"><font color="#000000" size="1" face="Verdana">Fodersted</font></a></p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left">&nbsp;</p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left"><b><a href="indfangning.htm"><font color="#000000" face="Verdana" size="2">Indfangning</font></a></b></p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left"><a href="hvad_siger_loven.htm"><font color="#000000" size="1" face="Verdana">Hvad siger
        loven</font></a></p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left"><a href="dan_en_gruppe.htm"><font color="#000000" size="1" face="Verdana">Dan en
        gruppe</font></a></p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left">&nbsp;</p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left"><b><a href="historier.htm"><font color="#000000" face="Verdana" size="2">Historier</font></a></b></p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left"><a href="hannes_sommerhuskat.htm"><font color="#000000" size="1" face="Verdana">Hannes
        sommerhuskat</font></a></p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left"><a href="artikler.htm"><font color="#000000" size="1" face="Verdana">Artikler fra
        kommunesager</font></a></p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left">&nbsp;</p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left"><b><a href="links.htm"><font color="#000000" face="Verdana" size="2">Links</font></a></b></p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left"><a href="adresser.htm"><font color="#000000" size="1" face="Verdana">Adresser til
        dyreværn og kommuner</font></a></p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left">&nbsp;</p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left"><b><a href="hvem_er_vi.htm"><font color="#000000" face="Verdana" size="2">Hvem er
        vi</font></a></b></p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left"><a href="malerier.htm"><font color="#000000" size="1" face="Verdana">Malerier til
        salg</font></a></p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left"><a href="brokkassen.htm"><font color="#000000" size="1" face="Verdana">Brokkassen</font></a></p>
        <p style="word-spacing: 0; margin-top: 0; margin-bottom: 0" align="left">&nbsp;

</body>

</html>
Avatar billede proboss Nybegynder
20. november 2005 - 16:35 #12
Hej musen66

Når du lver hjemmeside er det en god ide ikke at bruge Pragraf alt for meget altså <p></p> da det gøre det en del svære at styre teksten på din hjemmeside nu til dit spørgsmål

for at fjerne underlined på link skal man bruge style sheet et style sheet bruger men til at styre font formateringen på din hjemmeside du kan undlade at angive din font hele tiden og blandt andet fjerne underlined på link et par stedet du kan læse om style sheet og om hvordan man bruger det her

http://www.html.dk/tutorials/css/
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?mode=showchapter&chapter=16
http://www.solutions2all.dk/default.asp

Jeg håber at du kan bruge nogle af oplysningerne her
Avatar billede musen66 Nybegynder
20. november 2005 - 17:01 #13
Hej -aco-
Så fik jeg det til at virke.
Det havde sneget sig et par mellemrum for meget ind. Jeg kopierede bare det du havde skrevet:
<style>
a {
text-decoration: none;
}
</style>
Men det havde forskubbet sig, og skulle se sådan ud:
<style>
a {text-decoration: none;}
</style>

1000-tak for hjælpen. Jeg håber jeg har fået givet dig point´ne rigtigt?
Fortsat god søndag.
Avatar billede udvikler Nybegynder
20. november 2005 - 17:05 #14
jamen det var så lidt da :)
- undskyld jeg ikke lige svarede lige før, men er igang med et kæmpe projekt. så der er mange ting at lave. men godt du fik det til at virke.

tak og i lige måde :)
Avatar billede chrisscan Juniormester
14. marts 2006 - 00:49 #15
Det er simpelt i FP. Højreklik på link/egenskaber for hyperlink/skrifttype/no textdocoration og vælg farve (ikke nødvendigvis blå)