Avatar billede jimgordon Nybegynder
30. november 2005 - 20:53 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Element tekst til store bogstaver

Hvordan kan man style alle elementer af en type til at indeholde kun store bogstaver.
F.eks:
<person>Arnold<\person>
skal ændres til:
<person>ARNOLD<\person>

Arbejder med det fra C#, kan XSLT anvendes derfra direkte ?
Avatar billede atoft Nybegynder
01. december 2005 - 08:20 #1
se dette spørgsmål http://exp.dk/spm/649133
Avatar billede janegil Nybegynder
01. december 2005 - 09:19 #2
Hva med noe helt annet:

La det bli stående "Arnold" i XML. men vise det som "ARNOLD".
http://www.w3.org/TR/CSS21/text.html#propdef-text-transform

person { text-transform: uppercase; }
Avatar billede jimgordon Nybegynder
01. december 2005 - 11:00 #3
Skal lave en xpath query der er case sensitive.

Derfor laver jeg uppercase på den værdi jeg skal søge efter. Jeg bliver så også nød til at lave upper case på indholdet i min xmlfil, for at få et match.

Problemet grunder i jeg ikke ved om der er anvendt en korrekt bogstavstørrelse i db, brugeren kunne have tampet ARnold ind i db.

Er ved at prøve at lave min xmldoc om med en xsl transformation.
Avatar billede atoft Nybegynder
01. december 2005 - 11:17 #4
Så brug da translate som er beskrevet i det link jeg har smidt.
Avatar billede jimgordon Nybegynder
01. december 2005 - 13:29 #5
>>atoft, når man anvender translate, er det kun det der står explicit i xpath der bliver oversat.

translate(peter,'abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå','ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ')
giver PETER. I xpath:
xpath = @"//Person[Navn=translate('peter','abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå','ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ')]";
giver xpath:
xpath = @"//Person[Navn=PETER]";
Men i xml filen står der Peter, peTer, PETER eller lignende, hvad nu en sekrætær har tampet ind. Dvs. kun de elementer der har teksten PETER bliver fundet.

Så med mindre man kan bruge translate til at påvirke indholdet af selve xml filen og ikke kun ens søge tekst, kan jeg ikke se det kan bruges.

Er der noget jeg ikke har fattet ?
Avatar billede janegil Nybegynder
01. december 2005 - 14:15 #6
xpath = @"//Person[translate(Navn','abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå','ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ')=PETER]";

?
Avatar billede jimgordon Nybegynder
01. december 2005 - 14:50 #7
>>janegil, Præcis det virker:) havde problemer med sætningen af ' tegnet.
Men XMLSpy har en genial xpath evaluator.

Smid et svar for dele point.
Avatar billede janegil Nybegynder
01. december 2005 - 15:29 #8
Den ekstra futten min? Nåh, den får du gratis.