Avatar billede freia Nybegynder
30. november 2005 - 21:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

oprydning på harddisk

Jeg ville efter at have fjernet diverse virus og andet skidt, køre diskfragmentering, men den stopper på 1% og går tilbage til 0 igen, mange gange, dvs. fuldføres ikke.
jeg  har styresystemet ME
jeg har prøvet diskoprydning, det virkede.
ligeledes virker scan disk ikke.
Avatar billede peet49 Nybegynder
30. november 2005 - 21:50 #1
Gør det i fejlsikret tilstand og kør en scandisk først.
Avatar billede peet49 Nybegynder
30. november 2005 - 21:52 #2
Problemet er, at der starter programmer op i baggrunden, og så starter processen forfra, det undgår du i fejlsikret tilstand, du kommer ifejlsikret tilstand ved, at trykke F8 under opstart.
Avatar billede freia Nybegynder
30. november 2005 - 23:01 #3
det prøver jeg, og vender tilbage
Avatar billede roenving Novice
01. december 2005 - 12:31 #4
-- og peet49 har delvist ret i, at det er fordi der starter programmer op, for sandsynligvis starter de ikke, men kører hele tiden, og skriver så nogle gange til harddisken, f.eks. i registreringsdatabasen, hvilket er det reelle problem !o]

-- så du kan også gennemføre det ved at disable screensaver-funktionen, evt. firewall-, virus- og lignende programmer !-)
Avatar billede freia Nybegynder
03. december 2005 - 00:27 #5
peet49 satte mig på sporet, og efter llidt besvær fik jeg sat computeren i fejlsikret tilstand, kørte scandisk og diskdefragmentering. det tog enorm lang tid.
håber nu det er ok. tak for hjælpen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
03. december 2005 - 08:21 #6
Takker for point.