Avatar billede ouh1000 Nybegynder
04. december 2005 - 00:05 Der er 13 kommentarer

XP for første gang

Hvad skal man gøre som det første når man lige har installeret Windows XP?
Jeg tænker på hvilken indstillinger skal man slå til og fra?
Er der nogle gode ekstra programmer man skal installere?

Har I nogle gode fif til ham der skal installere og opsætte det for første gang?
Avatar billede tiger_dk Mester
04. december 2005 - 00:10 #1
hvad har du kørt med før ?
Avatar billede hcma Novice
04. december 2005 - 00:12 #2
Avatar billede tiger_dk Mester
04. december 2005 - 00:22 #3
før jeg kom til at køre XP, kørte jeg 2000 og derfør 98 osv. osv. !! men men der er en ginial instilling i XP, man kan faktisk få udsendet til at ligne windows 2000, hvis du kørte med det før skiftet til XP !

på skrivbordet, trykker du højre musetast og vælger Egenskaber, under Tema, vælger du ved elevatoren ved at køre ned til Windows Klassisk, skærmen kan godt blive sån lidt gråligt mens den ændre den ! Så trykker du Avend og OK ! Så ligner det Windows 2000, men der er så en lille ting mere du skal, nede i bunden ved blælken trykker du højre musetast og vælger Egenskaber og vælger Menuen start i toppen af billedet også Klassisk version af menuen Start ! Så ligner det fuldstædig på overfladen !

Sådan har jeg gjort det ved min, men jeg siger ikke du ikke behøver at gøre det ved dit ! Jeg synes bare det var nemere, nu hvor jeg har haft Windows 2000 før skiftet til XP !

HUSK AT INSTALLERE SERVICE PACK 2 !!!!!!!!!
Avatar billede ouh1000 Nybegynder
04. december 2005 - 00:33 #4
Fint, ja det er måske en god ide.

Jeg har været med siden 3.11. Men er først nået til XP herhjemme nu.
Jeg er usikker på om man f.eks skal slå systemgendannelsen fra. Evt. hvilken tjenester man burde slå fra osv osv... Om der evt. kunne være nogle sjove og gode ting man kunne slå fra og til via registringsdatabasen.
Avatar billede hcma Novice
04. december 2005 - 00:44 #5
lav en standardinstallering første gang og begynd så at tweake efterhånden som du lærer systemet at kende. I første omgang ville jeg selv slå systemgendannelse til, da det kan spare en for mange ærgelser og megen tid, hvis man kommer til at cykle for meget rundt i regedit, drivere o.s.v.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. december 2005 - 01:45 #6
Hvis du endnu ikke har installeret windows, så skal du tænke på, om du vil have
flere partitioner, hvad der er en rigtig god ide, for så skal du kun oprette en
partition til windows, så kan du senere oprette resten i diskhåndtering.

tiger dk - Ja der kan man se hvor forskellig smag er. For mit vedkommende, er
XP themes den eneste fordel frem for win2000, som jeg finder er ligeså godt et
styresystem som XP. Og hvis man kører window blinds, ser det også meget bedre
ud i XP
Avatar billede c-holst Novice
04. december 2005 - 07:07 #7
http://pcstats.com/beginners.cfm

Der er rigtigt mange ting i xp man kan fuske med, og det kan både gå godt eller give dig problemer, små som store. Det er den slags pilfingre må leve med*G*

http://www.beemerworld.com/tips/servicesxp.htm
her skal du være rigtig varsom

kan i øvrigt rigtigt godt tilslutte mig tigers forslag. Du kan også vælge bedste ydelse. Så forsvinder alt "crap" men du har stadig xp looket

Vil tillade mig, at linke til denne lille artikkel
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4

partioner er en dejlig ting. alle burde have mindst 2 så data med mere ligger på den anden

gå ind i start kør skriv msconfig
Der er mange gode ting der, fx et overblik over hvilke programmer med mere som starter op. Brug google, hvis du vil se hvad en proces dækker over

rigtigt godt staldtip.
Sæt ikke din maskine på nettet før den er installeret med sp2 og alle dine sikkerhedsprogrammer. og evt updates fra ms.
det er ikke en skrøne, at det kan gå stærkt med at blive inficeret
mener du kan hente og gemme updates
Avatar billede nickx Nybegynder
04. december 2005 - 11:18 #8
hej du

Jeg vil anbefale at du som et minimum har disse programmer:
Service pack 2
AVG antivirus
Spybot
CleanCache 3.0
Derudover bør du aktivere firewall samt automatisk update af windows
Avatar billede tiger_dk Mester
04. december 2005 - 11:50 #9
Det jeg også synes er ginial med XP, det er funktionen systemgendannelse, den funktion fandt jeg dog først ud af, da jeg havde haft XP installeret i et lille stykke tid ! Hvis man har lavet ged i det, så kunne man evt. sætte maskinen 30 min eller 2 timer tilbage før craset skete også undgå det, og gøre andre ting anderledes så det ikke skete !
08. december 2005 - 11:06 #11
ouh1000 -> (Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede tiger_dk Mester
08. december 2005 - 11:30 #12
ouh1000 - har du fået de forskellige ting til at virke eller sagt på en anden måde, har du prøvet nogle af tingene der er kommer forslag om ?
15. december 2005 - 06:44 #13
(Hvad endte denne tråd med?)