Avatar billede lalledk Nybegynder
05. december 2005 - 21:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Program der kan brænde .avi-filer til DVD

Hejsa :)
Jeg står med et ret stort problem her. Jeg skal have brændt en .avi-videofil over på en DVD. Jeg har en 16x DVD-brænder, så det burde virke, men da jeg prøvede at brænde i Nero, så viste den fejl til sidst i brændingen, og DVD'en kunne ikke afspilles. Dette skete også anden gang, jeg prøvede. DVD'en skal kunne afspilles på en normal DVD-afspiller, så jeg ved ikke, om det har noget med komprimeringen at gøre? Har bare valgt et standard Microsoft DV (PAL) komprimering i Adobe Premiere.. Håber at I har et bud på, hvad problemet kan være.. Der er 200 point til bedste svar :)
På forhånd tak!
/Lalledk
Avatar billede tans Nybegynder
05. december 2005 - 21:21 #1
Avatar billede boxer Nybegynder
05. december 2005 - 21:45 #2
Avatar billede miss-g Seniormester
05. december 2005 - 23:22 #3
Kan din DVD afspiller vise avi film?

Eller søger du en løsning til at konvertere din avi til DVD format?
Avatar billede christoffero Nybegynder
06. december 2005 - 14:49 #4
www.doom9.org :) guides til "alt" indenfor konvertering.
Avatar billede oniel Nybegynder
07. december 2005 - 07:57 #5
Du kan bruge Adobe Premiere til at brænde din DVD direkte!
Filer => Export => Export to DVD...

Det giver et bedre resultat end først at komprimere til AVI og derefter konvertere til DVD.
(Forudsat at det er Premiere Pro 1.5 du arbejder med!)