Avatar billede mogens-j Nybegynder
05. december 2005 - 21:40 Der er 5 kommentarer

Forhindre at surfere gemmer billeder fra min hjemmeside

Jeg har fået et tip til, hvordan man blokerer for højreklik på min hjemmeside. Problemet er, at den lille værktøjsbjælke, som aktiveres, når man flytter musen ind over billedet med mulighed for at gemme billedet, stadig er aktiv. Dermed forsvinder effekten af det script, som blokerer for højreklikket.

Er der nogen, der har en løsning for en effektiv blokering af tyveri af billeder fra hjemmesider (højreklik, Ctrl+C og værktøjsbjælken med gemme-funktion). - Helst uden at det bliver alt for langhåret, da jeg er ny bruger af Front Page 2003 dansk version.

Venlig hilsen
Mogens
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. december 2005 - 21:47 #1
Nej det er der ikke. Hvis brugerne skal kinne se billederne skal de ned på deres pc'er og dermed kan de kopiers.

Sørg forat billederne ligger i dårligst acceptable opløsning
I mindst mulige størrelse med højest acceptable kompirmmering og sæt vandmærke på, så er de ikke særlig attraktive at kopiere
Avatar billede timealert Nybegynder
05. december 2005 - 21:49 #2
Det kan desværre ikke lade sig gøre at forhindre kopi af billeder på nettet. Selvom du fjerne højreklik, Ctrl+C og værktøjsbjælken med gemme-funktion, er billeder meget nemme at kopiere. Husk at hver eneste computer downloader samtlige billeder for at kunne vise dem på brugerens skærm. Det er disse der ligger i "midlertidige internet filer".

Personlig mening: Det er også MEGET irreterende at være på en side som forhindre højreklik da dette bruges til meget andet end "kopi"funktionen
Avatar billede timealert Nybegynder
05. december 2005 - 21:50 #3
Bufferzone kom først og har ret. Eneste minus er at jo dårligere billeder, jo færre vil se på dem og dermed din side
Avatar billede hcma Novice
05. december 2005 - 23:28 #4
du kan jo sætte copyright på dine billeder.
Avatar billede charlotte.dk Nybegynder
07. december 2005 - 13:05 #5
faktisk er der osse den mulighed at "slice" dine billeder .. dvs du  i et  billedprogram, skærer  det i stykker og gemmer  det som en html.  den html includerer  du på siden hvor billedet skal være. når surfere  så  højreklikker på  billedet for at tage det, får de kun en lille bid  af billedet.  De færreste  surfere  kigger deres stjålne billeder igennem før de er  færdige med at surfe. og så kan de ikke se hvor  det  har taget den lille stump billede, derudover  er det næsten umulig og ihvertfald træls at skulle  samle 12-20  stumper billede for at få et brugbart