Avatar billede andhansen Nybegynder
23. april 2001 - 23:18 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Køre program fra FTP server?

Kan jeg køre et program fra en FTP-server altså hjemme fra min egen PC, så det virker ligesom det var min egen harddisk.

Er der nogle komandoer eller programmer man kan gøre det med???

/Andhansen
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
23. april 2001 - 23:20 #1
det bestemmer det enkelte program, hvis det feks. er som ms office, kræver *.dll filer på din comp, kan du af gode grunde ikke, men andre småprogs. burde nok kunne køre
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. april 2001 - 23:22 #2
nej, du kan ikke dobbeltklikke/starte et program op der ligger på en ftp server! du skal mappe det som et netværksdrev før det kan lade sig gøre!
Avatar billede handmade Nybegynder
23. april 2001 - 23:24 #3
Serv-U (www.tucows.dk) tillader dette, men kun hvis man opretter sig selv som bruger med denne rettighed. Forsigtighed tilrådes :-))
Avatar billede handmade Nybegynder
23. april 2001 - 23:27 #4
Se lige bort fra mit svar - er lige kommet i tvivl om det er rigtigt...
Avatar billede hvid Nybegynder
23. april 2001 - 23:28 #5
Det burde ikke være et problem, da de fleste browsere har den indbyggede funktion, der giver mulighed for at gemme på disk eller køre programmet fra dens nuværende placering.
Jeg ved ikke, om det kun virker med http-servere, men det er et forsøg hver.
Avatar billede spinner Nybegynder
23. april 2001 - 23:51 #6
hvid> Ikke helt rigtigt. Hvis et program køres \'fra dens nuværende placering\' vil programmet køre fint, indtil det skal bruge en resource-fil (f.eks. dll, gif, jpg osv). De filer vil ikke blive hentet og programmet vil højst sansynligt gå ned.

For at komme i nærheden af at kunne bruge det som harddisk, skal man gøre som kimrosgaard fortæller.

Har selv brugt ftpNetDrive (kan hentes på tucows), men det er desværre MEGET ustabilt. Og jeg brugte det kun til at redigere html/asp sider med, ikke til at afvikle programmer.

Just my 2 cents...

\\\\spinner.
Avatar billede andhansen Nybegynder
01. maj 2001 - 20:00 #7
Jeg ville gerne ha\' givet pointene til Spinner, men da det kun er en kommentar han har skrevet kan jeg jo ikke give dem til ham, så i får