Avatar billede ravelab Praktikant
10. december 2005 - 18:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IEEE 802.3ab Link Aggregation Control Protocol (LACP)!

Nogen der ved hvordan man sætter IEEE 802.3ab Link Aggregation Control Protocol (LACP) op på en windows 2003 server når ens switch supporter det?

Normalt ville man nok havde brugt Linux til dette da det er nemmer at styre osv, men nu vil jeg prøve med en windows 2003 server og den kender jeg ikke så meget til. Så vis evt en kunne smide en guid til hvordan man gør det i windows 2003 server.

Vil gerne linke de 2 onboard Gbit lan kort sammen med nogle enkelt Gbit lan kort og derved opnå mere båndbrette som filserver.
Avatar billede madah Nybegynder
10. december 2005 - 23:24 #1
Det bliver nok ret afgørende hvilke netkort det drejer sig om. I både Intel og HP kort ligger den feature i selve driveren, så der kan det gøres under adapter teaming i indstillingerne. Jeg er ikke bekendt med, om der er nogen metode til at teame flere forskellige typer netkort direkte i Windows.
Avatar billede ravelab Praktikant
10. december 2005 - 23:56 #2
Okay det var som jeg havde formodet det. Det er kun Linux/Unix/solaris der kan gøre det gøre det med alle netkort lige meget hvad. Windows kræver costum driver som div firmar lever med deres netkort.
Avatar billede ravelab Praktikant
11. september 2012 - 21:07 #3
Skriv et svar madah og du får points.
Avatar billede ravelab Praktikant
11. september 2012 - 21:09 #4
svar