Avatar billede wanger.dk Nybegynder
16. december 2005 - 17:52 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

database problemer

hey exp's

har fået lavet det her brugersystem som jeg har siddet og bøvlet med i lang tid nu - det jeg prøver at gøre er at sætte den op så den kan køre via min nye database - men der bliver ved med at være problemer - den skriver
"Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE in /home/nuclearwinter/public_html/bsys/opret.php on line 3"

har nemlig fået en del filer til det - bla en der hedder config.php - hvor man skal skrive de forskellige værdier bruger navn osv osv -

så sidder pænt godt fast her - :S

Nogen der kan hjælpe ?
/Peter
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
16. december 2005 - 17:55 #1
Du bør nok copy/paste linie 3 i filen "opret.php" ind her så er det nok nemmere for eksperterne at se hvad der galt!

mvh
Mads
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
16. december 2005 - 18:39 #2
$db = mysql_connect($db_host = "localhost" $db_user = "" $db_pass = ""

her er den hæh.... sorry mig der ikke tænker
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. december 2005 - 18:41 #3
Den skal snarere se sådan ud:

$db = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass);

$db_host, $db_user og $db_pass bør være definerede i config.php, som bør blive include't i starten af opret.php.
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
16. december 2005 - 18:44 #4
ok thx - men nu kom der en ny en hmm -

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in /home/nuclearwinter/public_html/bsys/opret.php on line 4
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
16. december 2005 - 18:45 #5
mysql_select_db($db_base;, $db);
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. december 2005 - 18:45 #6
Så må du jo lige paste linie 4 herind...
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. december 2005 - 18:46 #7
Nå, det nåede du inden jeg skrev :)

mysql_select_db($db_base, $db);

skulle virke.
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
16. december 2005 - 18:46 #8
har jeg gjort hæh.... den er ovenover
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
16. december 2005 - 18:47 #9
hmm den bliver sq ved
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. december 2005 - 18:48 #10
Prøv lige at komme med de 5 første linier i dit script, så - det er så nok noget i starten af dit script.
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
16. december 2005 - 18:49 #11
<?
require("config.php");
$db = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass)
mysql_select_db($db_base, $db);
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. december 2005 - 18:50 #12
Du mangler et semikolon sidst på linie 3.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. december 2005 - 18:50 #13
Dvs.:

<?
require("config.php");
$db = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass);
mysql_select_db($db_base, $db);
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
16. december 2005 - 18:52 #14
sådan hæhæ .... siden åbner :) men men men - sorry to say it -
der står:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'verticalpixel_n'@'localhost' (using password: YES) in /home/nuclearwinter/public_html/bsys/opret.php on line 3

Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/nuclearwinter/public_html/bsys/opret.php on line 4

og i bunden:

Warning: mysql_close(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/nuclearwinter/public_html/bsys/opret.php on line 51

-----------------------------

Line 51 = mysql_close($db);
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
16. december 2005 - 18:53 #15
sådan hæhæ - nu virker den side ihvertfald - jeg prøver lige at fixe de andre på samme måde som du skrev her
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. december 2005 - 18:53 #16
Det betyder at du har skrevet forkert brugernavn og/eller kodeord i config.php. (Måske du ikke har oprettet brugeren på maskinen?)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. december 2005 - 18:54 #17
Nå, du fandt åbenbart ud af det :)
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
16. december 2005 - 18:56 #18
hmm hvor kan jeg se hvad databasen hedder ?
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
16. december 2005 - 18:59 #19
hvad sker der - så virker det i ca. 1 min og så siger den det samme igen
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. december 2005 - 19:00 #20
Databasens navn skulle stå i de oplysninger du har fået fra dit webhotel. Mange steder bruges ganske enkelt dit domænenavn, dog med _ i stedet for punktum.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. december 2005 - 19:03 #21
Igen, kontroller du har skrevet korrekt brugernavn og kodeord i config.php. Dit webhotel bør også have givet dig oplysninger om dette.
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
16. december 2005 - 19:03 #22
ok ... jae - det er sq mærkeligt - hmm
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
16. december 2005 - 19:05 #23
kan der være noget galt med config.php ? -

<?
$db_host = "localhost";
$db_user = "";
$db_pass = "";
$db_base = "";
?>
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. december 2005 - 19:07 #24
Jeg går ud fra du har fjernet bruger, kodeord og databasenavn fra dit paste - såfremt de oplysninger er korrekte, skal det virke. Din host bør, som sagt, have fortalt dig hvad disse ting er.
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
16. december 2005 - 19:10 #25
ok - hmm.... det hele er korrekt - har tjecket det mange gange - men ok - jeg prøver at få en jeg kender til at komme over og se på det når han engang får fri - tak for bøvlet -  ligger du et svar ? -
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. december 2005 - 19:12 #26
Gerne - værsgo. :)

Hvis din ven heller ikke kan hjælpe, så overvej at kontakte din host, det kan være det bare er en lille misforståelse/uklarhed i det din host har givet dig :)
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
16. december 2005 - 19:13 #27
jeps will do - fortsat god dag