Avatar billede oesse Nybegynder
28. december 2005 - 17:36 Der er 2 kommentarer

internetforbindelse - deling af trådløs forbindelse

Jeg overvejer at dele min trådløse internetforbindelse med naboen. I den forbindelse vil jeg meget gerne kende de juridiske regler.. hvad sker der, hvis han henter ulovlige mp3-filer eller lignende - hæfter jeg som ejer af forbindelsen eller ?? og er situationen andeledes, hvis jeg ikke har givet ham decideret tilladelse til at bruge forbindelsen ??
Avatar billede japping Nybegynder
28. december 2005 - 20:31 #1
Du spørger til det juridiske. Har du købt en forbindelse med speciel tilladelse ? De "normale" internetforbindelser til privat brug må ikke deles. Har du derfor en almindelig internetforbindelse må du ikke dele den med din nabo.

Spørgsmålet er så om en uvidende privat bruger kan drages til ansvar for i praksis ? Færdes man i københavn kan man næsten altid finde et trådløst netværk man kan (mis)bruge.
Avatar billede oesse Nybegynder
07. januar 2006 - 16:24 #2
Er der bedre svar på dette - iøvrigt må jeg gerne dele min internetforbindelse..
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester