Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
02. januar 2006 - 15:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

forskel paa 8ms og 4 ms

Hej Eksperter

Tiden er inde til at skifte den gamle ctr skærm ud med en ny tft skærm.

Har kikket på 2 samsung skærme der ser lovende ud men prisen og hvad den ene kan mere end den anden er jeg ik helt med på

Vi snakker om disse 2 her
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=149247
og
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=118842

Den dyre har dvi og har 4ms
den anden har 8ms og ingen dvi

Skærmen skal bruges til store grafiske spil, og vil blive brugt flitigt, jeg har en dvi udgang på mit grafikkort som er en
http://www.leadtek.com/3d_graphic/winfast_a400_2.html
( den i midten )

Håber at i kan hjælpe med at afgøre hvilken vil være det bedste køb
Avatar billede boxer Nybegynder
02. januar 2006 - 16:05 #1
"Den dyre har dvi og har 4ms
den anden har 8ms og ingen dvi"
Dette har med opdateringshastigheden at gøre - det spiller især ind ved spil. En for høj opdateringshastighed vil få spillene til at lagge.
Begge bør kunne bruges.
Dog ville jeg vælge den dyre - prisforskellen er for lille.
Avatar billede donby Nybegynder
02. januar 2006 - 16:39 #2
ville også klart vælge den dyre. specielt når der skal spilles.. DVI kan give op mod 20% skarpere billede og er klart at foretrække
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
02. januar 2006 - 16:43 #3
Hvor lang tid er levetiden på en tft skærm? har haft min gamle skærm i snart 6 år nu, vil en tft skærm kunne klare det samme?
Avatar billede boxer Nybegynder
02. januar 2006 - 17:16 #4
Jeg ved ikke om der er forskel på levetiden.
Men jeg fandt et link med 6 sider om TFT.
Læs den:
http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=3653
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2006 - 20:05 #5
Backlight i en TFT er små lysstofrør, levetiden afhænger af disse rørs kvalitet og af forbrugs mønsteret!
Avatar billede lede Nybegynder
11. januar 2006 - 14:07 #6
Typisk levetid i timer for en CRT er 10-12.000 timer, hvorimod panelet på en Samsung TFT kan leve ca. 50.000 timer.
Det der nok går først er backlight, men det holder mindst 20.000 og som regel mellem 35 og 50.000 timer, altså en typisk levetid ved 8 timers daglig brug på mellem 15-25 år !
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
19. april 2006 - 11:59 #7
Jeg købte skærmen med 4ms. fantastisk skærm, den oversteg mine forventninger med flere mil. havde ikke problemer med ghosting eller at den havde dårlig opdatering i spil eller film. kan kun anbefale den. ang levetid kan jeg ikke snakke så meget med, havde den kun i 4 måneder inden den blev stjålet :S