Avatar billede tichicken Nybegynder
10. januar 2006 - 19:45 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Router som switch

Hej!

Jeg har en computer der er tilsluttet internettet med et USB-Modem. Jeg har sat en trådløs router til denne computer, og mit spørgsmål er så om jeg kan dele internetforbindelsen fra min første computer? (præcis som hvis routeren var en switch...der er også 4-ports switch i den jo)

Jeg har prøvet alt muligt, men den vil ikke noget.

Det er en Linksys WRT54GC router.

Takker på forhånd
/LosKyllos
Avatar billede kenp Novice
10. januar 2006 - 23:07 #1
ja selvfølgelig kan du det ;) http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/index.htm
Avatar billede tichicken Nybegynder
10. januar 2006 - 23:25 #2
Hehe :D okay... Jeg er bare bange for der er et problem ved at gøre det. Der er jo en internetport i routeren, og den har jeg ikke i brug. Når jeg skal dele forbindelsen skal min første computer have fast IP, men det skaber konflikt, da routeren også gerne vil give mig en ip...

Hvis man skal sige det her på almindelig ikke-nørdet dansk, så skal jeg vel faktisk slå routeren fra, så den kun fungerer som switch...Det er stadig muligt? :D

Behøver jeg sige at jeg ikke har meget forstand på netværk og routere? :) hehe
Avatar billede halifax Nybegynder
11. januar 2006 - 03:08 #3
Har du ikke overvejet at lave din netværksopsætning som de fleste normalt ville gøre

1. Fra USB-Moden => kabel til Router => kabel til pc1 (din nuværende9
2. Som ovenstående til og med Router => trådløst til pc2

Du kan se en guide her med den opsætning / opstilling
http://www.homenethelp.com/web/howto/net.asp
Avatar billede tichicken Nybegynder
11. januar 2006 - 07:38 #4
Problemet er jo netop at det er et USB-modem. Det skal installeres på en USB-port og der skal installeres nogle drivere osv. Det du skriver kan altså ikke lade sig gøre i mit tilfælde. :(
Avatar billede kenp Novice
11. januar 2006 - 09:26 #5
øhhhh hvad snakker du om......

hvis du forbinder din computer med usbkabel til dit modem, også fra dit netkort sætter du det til WAN porten på din router.

også følger du den guide.
Avatar billede halifax Nybegynder
11. januar 2006 - 15:00 #6
S'følgelig er det et problem, når modem er tilsluttet via USB. Dunker mit hoved ind i væggen.  :)

Du er vel ikke så heldig at modem'et har udgang til både USB og RJ45 netværksstik. Det har mit.
Avatar billede tichicken Nybegynder
11. januar 2006 - 20:16 #7
Desværre :) Men jeg har droppet det...Får et nyt modem jeg kan bruge sammen med routeren :D Smid et svar, så får i begge point :)

Tak for hjælpen alligevel :)
Avatar billede halifax Nybegynder
11. januar 2006 - 22:03 #8
OK - bedre held med nyt modem + router.
Avatar billede kenp Novice
12. januar 2006 - 08:33 #9
kommmer da her. God fornøjelse med ombytningen.
Avatar billede tichicken Nybegynder
15. januar 2006 - 18:48 #10
takker :D