Avatar billede Peter Praktikant
11. januar 2006 - 19:16 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Navigator 3.53 på Win98US SE, forkert tastatur.

Hej Eksperter,
jeg har lige smidt win 98US SE ind på en computer hvorefter jeg har taget navigator der tidligere har kørt på en DK udgave af 98, denne har jeg smidt over på den nye installation, hele c:\navi er kopieret over og navigator virker.
Men problemet er nu at tastaturlayoutet i navigator er US og ikke DK, så jeg kan ikke skrive æøå på mine fakturaer.
Jeg antager der er en opsætningsmulighed direkte inde i navigator, men da jeg ikke har mulighed for selv at komme til computeren før i weekenden vil jeg høre om der er nogle her der ved hvad jeg kan gøre så jeg kan fortælle det videre over telefonen.

Kan det overhovedet lade sig gøre at få dansk tastaturlayout i Navigator når det køres på Win 98US SE?

Windows er sat til dansk tastaturlayout.

På forhånd tak.
Avatar billede twm Nybegynder
19. januar 2006 - 17:29 #1
Se http://www.eksperten.dk/spm/680594 der har jeg lige svaret for en XP.

Du skal finde den setting der hedder Language for non-unicode programs. Jeg kan ikke huske hvor den sidder i Win98, men i hvertfald under Regional settings.
Avatar billede Peter Praktikant
22. januar 2006 - 00:45 #2
Hej twm
Jeg har faktisk fået det løst, det er gjort ved at ændre i config.sys og autoexec.bat hvor keyboard blev sat til DK.
Jeg skal ikke kunne sige om din løsning ville virke, men tak for indfaldet, vil du have nogle point, vi kan dele?
Avatar billede twm Nybegynder
23. januar 2006 - 13:16 #3
Det er helt op til dig! ;) Jeg stiller ingen krav.
Avatar billede twm Nybegynder
23. januar 2006 - 13:38 #4
Faktisk så virker min vejledningen ikke på Windows 98, da den er et non unicode styresystem, og derfor slet ikke har den mulighed for at sætte sproget op.

Din måde er den helt rigtige, det er bare alt for længe siden, jeg har brugt Win9x ;)
Avatar billede Peter Praktikant
23. januar 2006 - 18:33 #5
Spørgsmålet er lukket da problemet jo er løst, håber du er tilfreds nok, synes selv pointfordelingen er fair.