Avatar billede admss Nybegynder
18. januar 2006 - 11:00 Der er 21 kommentarer

Udvælg data i et datointerval

Hej!

Jeg er ved at forsøge at få lavet et diagram ud fra et datointerval.

Jeg har en formular:
Felt1: Fra (01-01-2004)
Felt2: Til (01-01-2007)

Knap der åbner rapporten "ASA-Gruppe"

Rapport (diagram):
TRANSFORM Count(*) AS [Antal]
SELECT (Format([Dato for tilsyn],"DDDDD"))
FROM [Alle data]
WHERE ([Dato for tilsyn] BETWEEN #01-01-2004# AND #01/28/06#)
GROUP BY (Int([Dato for tilsyn])),
(Format([Dato for tilsyn],"DDDDD")) PIVOT [ASA-Klasse];

OVENSTÅENDE VIRKER FINT. Jeg vil dog gerne have valgt det interval som jeg skriver i min formular så jeg erstatter Between til:

BETWEEN #[Forms]![til_fra]![Fra]# AND #[Forms]![til_fra]![Til]#

Der meldes ingen fejl, men der kommer absolut ingen data!! What to do??

mvh/admss
Avatar billede jensen363 Forsker
18. januar 2006 - 11:11 #1
Problemet er, at dine [Forms]![til_fra]![Fra] hhv. [Forms]![til_fra]![Til] opfattes som langt datoformat, dvs. incl klokkeslet ... har set løsningen et eller andet sted
Avatar billede supertekst Ekspert
18. januar 2006 - 11:11 #2
Her er en stump kode, hvor jeg har to datoer i en formular og derefter udfører et SQL-kald:

Private Sub f_ok_Click()
Dim rækkeNr, specRækkenr, kolonnenr, denneP As String, pX As String
Dim hold, xfradato, xtildato, antalPoster, dDiff, antalGrupper
Dim mindex(), mtæller, mRækkenr, forØgelse

    hold = Chr(34) + holdnavn + Chr(34)

Rem Periode valg - omsættes til SQL-dato-format
    xfradato = "#" + Mid(Me.f_fraDato, 4, 2) + "/" + Left(Me.f_fraDato, 2) + "/" + Format(Me.f_fraDato, "YYYY") + "#"
    xtildato = "#" + Mid(Me.f_tildato, 4, 2) + "/" + Left(Me.f_tildato, 2) + "/" + Format(Me.f_tildato, "YYYY") + "#"

    tabelFelt = tabelNavn + ".dato"
    openDB

    Set recx = _
      db.OpenRecordset("SELECT * FROM " & tabelNavn & _
        " WHERE (" & tabelFelt & ">=" & xfradato & ")" & "AND" & "(" & tabelFelt & "<=" & xtildato & ")", dbOpenSnapshot)

...

Måske kan det hjælpe dig
Avatar billede jensen363 Forsker
18. januar 2006 - 11:23 #3
Prøv at benyt format dd-mm-yyyy i dine kontrolelementer på formularen, dvs. der hvor du indtaster DatoFra hhv. DatoTil
Avatar billede admss Nybegynder
18. januar 2006 - 11:32 #4
Hej jennsen363!

Det virker ikke... Skriver jeg datoerne som 01-01-2004 00:00:00 direkte i forespørgslen i rapporten så virker det. Skriver jeg datoerne som 01-01-2004 direkte i forespørgslen i rapporten så virker det også.

Jeg har prøvet at ændre format i formularen og sendt det som både kort datoformat og standard og dd-mm-yyyy.

virker ikke ;-) Det er ligesom om den overhovedet ikke interesserer sig for de sendte datoer!. Kan man i rapporten få skrevet hvad det er der bliver sendt så jeg kan se hvad det er der sker?

mvh/admss
Avatar billede jensen363 Forsker
18. januar 2006 - 11:35 #5
Det forudsætter, at dit tabelindhold også er i kort datoformat
Avatar billede jensen363 Forsker
18. januar 2006 - 11:38 #6
Har du en mailadresse, så skal jeg sende et eksempel
Avatar billede admss Nybegynder
18. januar 2006 - 11:44 #7
admss@sc.aaa.dk
Avatar billede jensen363 Forsker
18. januar 2006 - 11:48 #8
Sendt
Avatar billede lordnelson Seniormester
18. januar 2006 - 12:21 #9
Denne virker hos mig
<%
SESSION.LCID = 1030

Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    objConn.connectionString = "provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;data source=" & server.mappath("../database/kalender2.mdb")

    objConn.Open

fra = trim(Request("fra"))
til = trim(request("til"))

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
    rs.Open "SELECT kalender.dato FROM kalender WHERE (((kalender.dato) Between #"&fra&"# And #"&til&"#))", objConn

do while not rs.eof

Ln

response.write rs("dato") &"<br>"
rs.movenext
loop
Set RS = Nothing

    objConn.Close
    Set objConn = Nothing
%>
Avatar billede sjap Praktikant
18. januar 2006 - 16:44 #10
Kan ikke lige se om i har været igennem det, men her kommer det alligevel. Prøv at formatere datoerne på amerikansk - dvs. med måneden først:

Format([Dato];"m/d/yyyy")

Når man søger på f.eks. 1-1-2000 er det ret ligegyldigt, men når man søger på 28-2-2000 er det en anden snak, for Access vil tro at man leder efter den 2. dag i den 28. måned i 2000 - og den eksisterer selvfølgelig ikke.
Avatar billede admss Nybegynder
19. januar 2006 - 08:42 #11
Hej alle!

Tak for kommentarerne. Jeg har ingen problemer med at få en almindelig forespørgsel til at køre med udvælgelse af datoer...

Der hvor problemet kommer er at jeg skal bruge et diagram og her sker der slet ingenting. Hvis jeg f.eks. skriver 01-01-2004 og 01-01-2007 direkte i foresprøgslen, jævnfør mit første indlæg.

Hvis jeg derimod bruger en formular så sker der ingenting - Er der nogen af jer der har prøvet at lave dette og få vist et diagram for et datointerval.

mvh/admss
Avatar billede jensen363 Forsker
19. januar 2006 - 10:43 #12
Fik du ikke mit eksempel tilsendt i går ?
Avatar billede admss Nybegynder
19. januar 2006 - 10:48 #13
Hej jensen363!

Jo, og tak for det. Men der var så vidt jeg kunne se ikke et diagram tilknyttet - eller måske er det bare mig ;-) (det er det jo nok, men så skal jeg lige have hjælp)!

mvh/admss
Avatar billede jensen363 Forsker
19. januar 2006 - 10:53 #14
Om du bygger et diagram på baggrund af forespørgslen, eller en datarapport, er underordnet ... spørgsmålet gik vel på at du skulle have forespørgslen til at reagere på et formular-indtastet datointerval ( fra - til )
Avatar billede admss Nybegynder
19. januar 2006 - 10:58 #15
Hej!

Spørgsmålet går på - Hvordan gør jeg det? Kan du gøre det? Med et diagram og ikke bare en almindelig rapport ud fra en forespørgsel.

Det essentielle er at det er en Rapport (diagram) - det er her kæden hopper af for mig. Det virker bare ikke uanset hvad jeg har prøvet.

mvh/admss
Avatar billede jensen363 Forsker
19. januar 2006 - 16:31 #16
Har du prøvet at benytte guiden til diagrammer ?
Avatar billede admss Nybegynder
20. januar 2006 - 08:42 #17
YES ;-)

mvh/admss
Avatar billede jensen363 Forsker
20. januar 2006 - 09:40 #18
Kan du ikke få det til at virke, eller hvad er problemet ?
Avatar billede admss Nybegynder
20. januar 2006 - 09:45 #19
Hej!

Nej, det virker ikke. Datoerne som jeg indtaster kan jeg godt få vist via nogle felter som jeg sætter ind, men jeg kan ikke få noget som helst fornuftigt ud af diagrammet.

Som jeg skrev i det første indlæg så virker det hvis jeg indsætter datoerne direkte i forespørgslen, men ikke hvis jeg prøver at bruge dataene fra formularen. Det virker heller ikke hvis jeg laver en forespørgsel hvor jeg skal indtaste start og slutdato og så bruger den til at lave min rapport ud fra. Så det er noget l...

mvh/admss
Avatar billede jensen363 Forsker
20. januar 2006 - 09:46 #20
Har du mulighed for at zippe databasen og sende den, så skal jeg kigge på den senere
Avatar billede admss Nybegynder
20. januar 2006 - 10:05 #21
Ja.

Kan du ikke lige sende en mail til admss@sc.aaa.dk så jeg har din e-mailadresse. Den anden blev jo slettet i vores "spamfilter" ;-)

mvh/admss