Avatar billede tricky Nybegynder
21. januar 2006 - 16:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Re-directe til en bestemt side ved login.

Hej Eksperter,

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men here goes.

Jeg har en PHP side som opsnapper en masse statistik, men man kan komme uden om denne, ved at skrive det direkte sti- eller filnavn eks. /nyhedsbrev/nyheder/ el. /nyhedsbrev/nyheder.php.

Dette vil jeg selvfølgelig gerne undgå!

Jeg benytter .htaccess til at password beskytte siderne. Er det muligt at man kan tilføje en linie i .htaccess-filen der sørger for, at du bliver sendt til index.php i root-mappen, idet man logger ind - Og så kan browse frit derefter?
Avatar billede egonspock Seniormester
21. januar 2006 - 17:14 #1
Var det ikke en bedre løsning at lave en include-ting i alle dine filer, som opsnappede dine statistikting. Så bliver dine brugere heller ikke gale over at de ikke direkte kan komme til de sider, de normalt går til.
I php-koden skriver du blot
include("/statistik.php")
og så lægger du den snippet kode, der tæller dine statistikting over i en fil ved navn statistik.php.
Avatar billede egonspock Seniormester
21. januar 2006 - 17:22 #2
hehe, jeg glemte det obligatoriske ";" !
Avatar billede tricky Nybegynder
22. januar 2006 - 14:11 #3
Det ville jeg gerne. Men mit problem er, at jeg pt. benytter Apache filoversigten på enkelte mapper, og disse kan jeg ikke rigtig tilføje kode i.

Findes der evt. et alternativ til Apache filoversigten?
Avatar billede tricky Nybegynder
27. januar 2006 - 23:31 #4
Har fundet en alternativ løsning :-)

Tak for hjælpen!