Avatar billede chicco Nybegynder
26. januar 2006 - 09:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløs forbindelse er ustabil

Hej alle!

Har læst en del her på siden nu, men har ikke kunne finde et svar der kan hjælpe mig med mit problem, så here goes:

Jeg har netop koblet en Sandberg G54 trådløs router til mit netværk. Jeg har på netværket en stationær PC som er koblet til via kabel, samt en bærbar FS Amilo G4438 som er koblet på via Wireless. Min stationære fungerer som den skal.

Problemet ligger i den bærbare. Her får jeg problemer med få minutters intervaller. Dvs. hver 4. eller 5. minut falder den trådløse forbindelse ud. Jeg mister forbindelsen i et par sekunder til internettet og LAN, derefter kommer den på nettet igen og kører de her minutter og falder så af igen.

Har virkelig kigget alle indstillinger igennem og prøvet at ændre de ting jeg kan se der bliver rådgivet om i andre posts, men lige lidt hjælper det..

Jeg har ændret porten til at køre på port 7 istedet for 11.
Nogen forslag?
Avatar billede osj Nybegynder
26. januar 2006 - 10:00 #1
Ja prøv en anden port måske 1 , det lyder som om at der er en nabo der har noget WLAN som driller dig.
Avatar billede chicco Nybegynder
26. januar 2006 - 11:03 #2
Tak for tippet, men tror nu ikke det er det.. Bor med en afstand på 100 meter til nærmeste nabo og jeg ved at de ikke har trådløs.. :(
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. januar 2006 - 11:18 #3
I routerens setup under Advance wireless settings kan du prøve at gøre følgende:
De Beacon interval sættes til 50
Og Fragmenttation treshold 2304
Og RTS treshold 2304
Dette vil give en stabil trådløs forbindelse.

Kan du ikke finde dette i setup til routeren, må du ind i manualen for at finde ud af hvordan du ændre disse værdier til ovennævnte værdier. Kontakt evt. Sandberg for at høre dem hvordan du ændre værdierne.
Avatar billede milter Ekspert
26. januar 2006 - 11:18 #4
Prøv at kigge på linket herunder:

http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1568517,00.asp
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. januar 2006 - 11:32 #5
Gælder for linksys router, men så du kan se meningen med det.
http://linksys.custhelp.com/cgi-bin/linksys.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1420
Avatar billede chicco Nybegynder
26. januar 2006 - 23:18 #6
Se det løste jo så næsten problemet for min bæbare.. Den kører nu så det er til at leve med i hvert fald. Men min stationære kører nu pludselig ikke så godt og får meget høje svartider fra nettet og diverse spil på nettet..
Avatar billede milter Ekspert
27. januar 2006 - 15:38 #7
Hvilket forslag har hjulpet dig ?
Avatar billede chicco Nybegynder
30. januar 2006 - 10:10 #8
Det hjalp hvad Dragonknight postede.. Men den er stadig "lidt" ustabil.. Tror måske jeg skifter router..
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. februar 2006 - 21:05 #9
Så takker jeg mange gange !