Avatar billede hataffrugt Nybegynder
27. januar 2006 - 16:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lokalisering af problem

Hej eksperter,

Mit problem er at jeg har en computer der i tide og utide slukker for signalet til skærmen, eller konstant står og flimrer så man ikke kan arbejde på den, ved store grafiske belastninger eller store kontrast farver.

I mit system log finder jeg blandt andet fejlen: ”ati2mtag” som fortæller mig at driveren er gået i uendelig løkke, og at det kan skyldes enhedsdriveren eller hardwaren.

Da jeg kører med korrekte driver, samt har prøvet flere versioner af denne, går jeg ud fa det hardwaren den er galt med.

Jeg mener selv det er grafik kortet der evt. er stået af, men ville gerne hører jeres mening inden jeg går ud og smider penge efter et nyt.

skal lige siges at dette startede med at computeren lavede vpu recovery tit og ofte, som nu er endt med dette.

kortet er et abit x600 xt PCIE, hvis dette skulle have noget at sige.

håber nogen kan hjælpe, da jeg ikke ønsker at smide 800 kr. ud på nyt kort hvis det alligevel ikke hjælper.
Avatar billede screem_brille Novice
27. januar 2006 - 16:36 #1
en VPU fejl er næsten altid lig et defekt kort (hvis man har husket at montere evt ekstra power kabler osv).
Avatar billede hataffrugt Nybegynder
27. januar 2006 - 21:03 #2
well da alt er monteret som det altid har været (dobbelt tjekket)

er det ikke det der er galt, men findes der ikke en mere sikker metode til at definere hvor fejlkilden ligger ?

"næsten altid" er stadig en chance for at smide penge ud af vinduet
Avatar billede screem_brille Novice
27. januar 2006 - 21:06 #3
fejlen er med dit grafikkort, det er jeg sikker på (nu du er sikker på du bruger den rigtige driver), så om du vil kalde fejlen det ene eller andet ændrer ikke på du har et problem med det desværre :/
Avatar billede hataffrugt Nybegynder
28. januar 2006 - 12:07 #4
well siden at kortet har virket i 2 år med de driver jeg har brugt og uden problemer (indtil nu) og jeg ikke har skiftet dem inden at dette problem slog sig løst, og siden har prøvet diverse versioner af driveren for at teste, går jeg ud fra at dette er på plads.

takker mange gange for dit indput. så vil jeg ud og smide penge efter et nyt ;O(