Avatar billede arne_byste Nybegynder
28. april 2001 - 17:03 Der er 12 kommentarer

Systemet starter IKKE

Problem:

Efter jeg har samlet min maskine og installeret win98 osv og have lukket den, skulle der et LAN og et ATM netkort i, begge er PCI. Men da jeg havde sat disse kort i ville den ikke starte op, der kommer intet billede og den hurtige beep-lyd kommer ikke.
Det lader til at der ikke kommer \"nok\" strøm til bundkortet, for min CPU fan kører ikke! på trods af at power-dioden på bundkortet lyser. Strømforsyningen laver fint nok strøm til alle stik bortset fra ATX. Når jeg tænder for lortet, starter min PSU fan fint, men efter ½ sek. kører den langsomt.

Mit system:

850Mhz Amd Duron socket A 462
384 MB SDRAM
Asus GeForce 2 TvOut (V7100)
Asus A7V motherboard
Avatar billede mlj Nybegynder
28. april 2001 - 17:06 #1
Er det en 300W strømforsyning?
Avatar billede arne_byste Nybegynder
28. april 2001 - 17:09 #2
ja det r en aopen 300watt
Avatar billede arne_byste Nybegynder
28. april 2001 - 17:10 #3
og systemet har jo kørt fint!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. april 2001 - 17:14 #4
Har du prøvet at fjerne det ene af kortene, indtil systemet virker igen. Eller byt om på dem.

/per
Avatar billede makse Nybegynder
28. april 2001 - 17:17 #5
Er det et Aopen HQ08 kabinet?
Avatar billede arne_byste Nybegynder
28. april 2001 - 17:20 #6
makse - ja , men det r jo ligemeget
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. april 2001 - 17:27 #7
arne_byste> Du skal gå ind og læse sidste indlæg af et tidligere spørgsmål vedrørende internet: http://www.eksperten.dk/spm/67298. Det har ikke relation til dette spørgsmål.

/per
Avatar billede makse Nybegynder
28. april 2001 - 17:33 #8
Tja, jeg havde samme problem med mit. Når man havde haft strømmen slukket i et stykke tid. Normalt hjalp det at tage stikket ud og sætte det i igen. Eller bare at røkke lidt i det.
Avatar billede arne_byste Nybegynder
28. april 2001 - 18:49 #9
makse - så er der jo tale om en løs forbindelse hvis du ska \"røkke\" lidt i det....(rykke?)

-det var mit MB der er kaput....
testede bla fan-stik med voltmeter...
gav ca 0.5 på et af dem, og 5 volt på andre

så....nyt bundkort, som butikken jo leverer :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. april 2001 - 21:05 #10
arne_byste> Der er point til dig her, du skal bare give et svar: http://www.eksperten.dk/spm/67298

/per
Avatar billede Ronny85 Praktikant
02. juni 2001 - 19:11 #11
Hvordan kører sdram og edoram tilsammen? Min computer går også kold efter startup. Lige når jeg tænder min computer. Men nogle gange sidder mine ram løse.
Avatar billede arne_byste Nybegynder
01. juli 2001 - 16:12 #12
r.benson....lamer

tror du at der kan sidde EDO-ram i et Asus A7V ?