Avatar billede mads-3 Nybegynder
04. februar 2006 - 21:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

køb af bærbar!

så vil min søster have en bærbar, til skolearbejde.
der skal evt. høres musik, eller ses film på den, jeg foreslog 512mb ram da hun selv er lidt kræsen med "hastigheden" på computeren, og da hun ikke er milionær skal den også være billig.
så vi fandt denne på den blå avis:

Model presario 2166 EA
Processor Celeron 2,2
Ram 512
Harddisk 40
Compaq presario 2166 EA, Celeron 2,2 GHz, 512 MB Ram, 40 GB harddisk, ATI Mobility Radeon Graphics Card 64 MB Shared, 15" XGA aktiv matrix skærm, Trødløst Netkort 802.11b, DVD/CD-RW, 2 USB porte, Firewire, Infrarød port, Floppy disk, Windows XP, Microsoft Works 7.0 og Word 2000. Org. lader, recovery cd'er, emballage og tilbehør medfølger. Meget fin stand, lidt brugt. Nypris 2003 Kr. 11.999,-

og hvis jeg har forstået det ret bruger celeron centrino teknologi, hvilket er strømsparende? altså længere levetid på batteriet
Avatar billede mads-3 Nybegynder
04. februar 2006 - 22:10 #1
obs haster lidt, da hun har tænkt sig at købe snart, og ikke vil have den bliver solgt for næsen af hende.
er den god den ovenstående computer?
er der noget der ikke er så godt?
Avatar billede nicer Nybegynder
04. februar 2006 - 22:31 #2
Jeg har lige kigget på en bærbar på dette link: http://fcomputer.dk/index.php?show=menu&submenu=&menuid=747&sublink=&mshow=&linkid=747&specialsys=769

hvis du så bare tar 512MB ram og dog sætter cpu til en 2Ghz i stedet for 2.2, så vil du spare ca.4000kr. det er noget at sparer.. det er samme harddisk, MEN grafikkortet vil nok være lidt bedre...
Avatar billede nicer Nybegynder
04. februar 2006 - 22:33 #3
og efterfølgende som du kan se kan du selv vælge hvilke programmer som du vil have med til bærbaren... der er både works suite 2005 og Office pakken som du kan tilvælge, så valget er op til dig/din søster om hun vil sparer nogen penge :)
Avatar billede mads-3 Nybegynder
04. februar 2006 - 22:34 #4
HOV!!! undskyld, glemte at skrive hvad den rigtigt koster
den koster !4000kr!
Avatar billede mads-3 Nybegynder
04. februar 2006 - 22:35 #5
men ellers er det da en god computer til 4000kr er det ikke?
Avatar billede nicer Nybegynder
04. februar 2006 - 22:41 #6
jo for pokker :) sry, blev forvirret da du skrev Nypris 2003 kr. 11.999,- som det sidste ;) men hvis det er de 4000kr. for den der ville jeg selv overveje at komme ind søster i forvejen ;) , men husk lige at sørge for at få den formateret, hvis du køber den :) hvis den ikke allerede er :)
Avatar billede mads-3 Nybegynder
04. februar 2006 - 22:42 #7
hehe ok jeg takker.
lægger du lige et svar?
Avatar billede nicer Nybegynder
04. februar 2006 - 22:44 #8
yes det kan du tro ;)
Avatar billede hataffrugt Nybegynder
04. februar 2006 - 22:58 #9
fu skriver til sidst;
"og hvis jeg har forstået det ret bruger celeron centrino teknologi, hvilket er strømsparende? altså længere levetid på batteriet"

jeg skulle nu mene at det kræver Pentium M processor at opnå alle de fordele der ligger i centrino teknologien, men er ikke 100% sikker, men ville lige undersøge det lidt nærmere hvis jeg var dig.
Avatar billede hataffrugt Nybegynder
04. februar 2006 - 22:59 #10
fu = du....

resten af stavefejlene er gratis ;O)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2006 - 23:35 #11
hataffrugt har 100% ret - der skal bl.a. en Pentium M processor til for at få centrino teknologi.