Avatar billede bjerreb Praktikant
09. februar 2006 - 21:08 Der er 4 kommentarer

Stikket til opladning i den bærbare ødelagt

Hej
Hullet i den bærbare, hvor jeg skal putte stikket fra strømforsyningen ind er blevet ødelagt. Den lille pind som er inde i den er halvvejs knækket og det virker som om at hele det stik som er inde i computeren er gået løst. Aner ikke hvordan det er sket, men pludselig havde jeg store problemer med at oplade min computer og efter nærmere undersøgelse kunne jeg se den var halvvejs knækket, så det nu er en kamp at få opladet min bærbare hver gang den er løbet tør for strøm, da jeg skal siddet at holde stikket indtil den er opladet:o( Nogle som kender en der hurtigt og billigt kan ordne dette? Det er en acer som jeg købte sidste år i maj - tror ikke på at garantien vil dække det. Den er købt i TDC og inden jeg sætter dem på sagen (de tager jo garanteret en krig for det????!!!!????) ville jeg lige høre om en person i nærheden af Århus kan hjælpe mig?

Mvh
Christian Bjerre
Avatar billede innercitydk Nybegynder
10. februar 2006 - 07:54 #1
Først og fremmest ville jeg undersøge om garantien dækker! Hvis ikke har du 2 muligheder. Fuske det selv, eller gå til en elektronik nørd. Jeg havde et tilsvarende problem med en dell. Jeg kunne fuske det ved at sætte et lille stykke alu folie ind i stikket fra strømforsyningen, så den derved "fakede" det ledende ben der sidder på bærbar stikket :) Det er ikke at anbefale, men ham jeg ordnede den bærbare for ville helst ikke have pungen op af lommen.

Vh
Avatar billede 123freddy Nybegynder
10. februar 2006 - 18:08 #2
sandsynligvis er pcén blevet flyttet mens´strømledningen sad i, og når ledningen ikke er længere , så sker der "noget"..i dette tilfælde et defekt stik der også har revet sig løs fra sine lodninger på printet.
Det koster et nyt stik,lidt monteringstråd til forstærkning og en varm loddekolbe
du kan sansynligvis klare det selv, hvis du kan låne udstyret..stikket kan sagtens købes i byen og i betragtning af nyprisen på en blærbar så undlad at fuske.  hilsen F.
Avatar billede bjerreb Praktikant
10. februar 2006 - 18:13 #3
ER bange for jeg ikke selv tør gå igang med det - er ikke lige så fiks med sådan noget frygter jeg. Ryster for meget på hånden... Nogle som har en ide om hvor meget det koster at få lavet ved en autoriseret?
Avatar billede 123freddy Nybegynder
11. februar 2006 - 21:22 #4
der må da være en "handymann" på Århuskanten der kan hjælpe dig "efter fyraften"...ellers prøv med et opslag i den lokale brugsforening el. lignende. hilsen F.