Avatar billede mrjh Novice
11. februar 2006 - 18:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Installation af XP

Jeg prøver forgæves at installere XP. Jeg har fået en kopi af en bekendt og skal have den installeret på en ny HD. Har været inde og ændre i BIOS så den starter op på CD rom drev, men der sker intet når jeg smider skiven i og starter computeren. Den laver memory test og finder cd rom m.v. men derefter ....intet. Hvad gør jeg forkert. Jeg er absolut ingen ørn til disse ting, men skal bare have den op at køre så ungerne kan spille på den. Er der andre steder jeg skal ændre i BIOS eller hvad ????
Håber på hjælp.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. februar 2006 - 19:13 #1
har du prøvet med en original?
Avatar billede mrjh Novice
11. februar 2006 - 19:16 #2
Nej, men problemet er at den slet ikke starter op på cd-drevet. Har lagt den i min bærbare hvor den starter fint op.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2006 - 19:17 #3
"Jeg har fået en kopi af en bekendt og skal have den installeret på en ny HD" Det tror jeg ikke jeg forstod"

Prøv at oprette en boot-cd efter opskriften på http://www.helgec.dk/bootcd.html og se om din computer booter på den
Avatar billede hldc Nybegynder
11. februar 2006 - 19:17 #4
Du kan ikke bare kopiere en xp...

http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/
Avatar billede hldc Nybegynder
11. februar 2006 - 19:19 #5
Hvis det er en sata hardisk er det noget helt andet...
11. februar 2006 - 19:20 #6
... hvis din putter har (det gammeldags?) diskettedrev så prøv denne mulighed:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no18 - nummer 18
11. februar 2006 - 19:21 #7
... jeg har oplevet mange XP "kopier" med nævnte 'problem' ...
Du har vel din egen købte original XP CD ?
Avatar billede mrjh Novice
11. februar 2006 - 19:30 #8
Hold da op en masse feedback. Tak for det. Som sagt ved jeg ikke så meget om det. Min svoger har kopieret en XP til mig og jeg troede bare (i al min naivitet) at jeg kunne smide den i min stationære og så ville det hele gå af sig selv, men åbenbart ikke. Jeg har ikke en original da jeg har købt en præinstalleret bærbar PC hvor der ikke fulgte en CD med. Jeg kan ikke kopiere en boot diskette da jeg ikke har floppy-drev i min bærbare. Men det er da underligt at den ikke engang kan boote på XP. At der så senere i installationen ville blive "spærret" kunne jeg forstå.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
11. februar 2006 - 19:34 #9
Hvorfor får du så ikke hjælp af din svoger, der har produceret en kopi der ikke kan bruges?
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2006 - 19:36 #10
Har du ikke brænder i din bærbare ??
Avatar billede mrjh Novice
11. februar 2006 - 20:06 #11
Hej Helgec. Har lige prøvet at brænde en CD som i din anvisning, men problemet er det samme. Den vil slet ikke boote, men kører bare memory test m.v.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2006 - 20:14 #12
Jamen så er det jo dit drev der er problemet og ikke din svoger
Avatar billede mrjh Novice
11. februar 2006 - 20:20 #13
Ha ha, ja åbenbart :-) Det er så bare underligt at den skriver Found CDROM i opstarten. Men ok, du skal have tak for indsatsen.
Avatar billede mrjh Novice
11. februar 2006 - 21:09 #14
Smid et svar Helgec, så er der point for indsatsen. (Det lader til at det er min HD der er noget galt med).
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2006 - 21:17 #15
"(Det lader til at det er min HD der er noget galt med)." >>> Derfor skulle den jo alligevel boote fra cd-skiven
Avatar billede mrjh Novice
12. februar 2006 - 12:09 #16
Ja netop. Det er også derfor jeg fatter minus af det hele. Min HD stod til slave, og den har jeg nu ændret til master, men det virker stadig ikke.