Avatar billede anhansen Nybegynder
15. februar 2006 - 07:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Listbox items skal være grå når de ikke er i fokus

Hej

Er der nogle der kan hjælpe mig med subj.

De fleste Windowskontroller (f.eks treeView og ListView) sørger selv for at valgte emner bliver grå når selve kontrollen mister fokus.

Men for ListBox ser det ikke ud til at være tilfældet - den beholder den blå (SystemColor.Active) farve uanset om kontrollen er aktiv eller ej.

Jeg vil gerne have ListBox'en til at opføre sig på samme måde som de andre kontroller - da jeg finder det en smule forvirrende for brugerne som bruger keyboard at finde ud af hvor i grænsefladen de befinder sig.

Håber der er nogle der kan hjælpe.. :-)
Avatar billede clausc Nybegynder
15. februar 2006 - 13:15 #1
Den besværlige måde er at sætte DrawMode til OwnerDrawFixed, og så ellers bruge hjælpens eksempel på DrawItem som kraftig inspiration
Avatar billede anhansen Nybegynder
17. februar 2006 - 10:05 #2
Ok, og tak...

Det er åbenbart også den eneste måde. Iflg mit svar fra en tråd på msdn, så bygger listbox på en win3.1 komponent som ikke understøtter den feature. (http://forums.microsoft.com/msdn/ShowPost.aspx?postid=254803&isthread=false&siteid=1)

Så måske jeg skifter kontrollen ud med et listView i stedet.. Men det får tiden vise.

Tak for hjælpen - smid et svar...

/Anders
Avatar billede clausc Nybegynder
17. februar 2006 - 10:07 #3
ListBox komponenten virker meget 'gammel', så det lyder absolut plausibelt.

/Claus
Avatar billede anhansen Nybegynder
24. august 2010 - 21:58 #4
Fik en påmindelse, og lukker derfor tråden... Der skal jo være orden i sagerne.. ;-)