Avatar billede systemnissen Nybegynder
20. februar 2006 - 12:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Haves Linksys router (WRT54G) ønskes flere porte i switch

Vi er ved at bygge nyt hus. Jeg får trukket net (kat 5) til de fleste værelser. Jeg har i øjeblikket en Linksys WRT54G med 4 porte, men det er ikke nok. Jeg vil derfor gerne koble en switch mere på... men er det den bedste løsning? Jeg har kigget på denne: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43986. Men er det lige gyldigt om de begge er Linksys, har I andre forslag?
Hele molivitten bliver monteret i et teknikskab.

Prisen skulle helst ligge under 1000,- for den nye switch...

På forhånd tak. :)

Systemnissen
Avatar billede califfo Nybegynder
20. februar 2006 - 12:43 #1
Det afhænger selvfølgelig af hvor mange værelser du skal tilkoble, men umiddelbart ja. Hvis det bare er til at dele en internetforbindelse, er det helt fint.
Avatar billede califfo Nybegynder
20. februar 2006 - 12:43 #2
Om det er den "rigtige" switch, kan jeg ikke sige, men linksys er et fornuftigt mærke, så jeg ville ikke have skrubler ved at købe den du foreslår.
Avatar billede califfo Nybegynder
20. februar 2006 - 12:45 #3
Husk at du mellem din WRT54G'er og din nye switch, skal bruge et x-kabel. Altså et såkaldt "krydset kabel".
Avatar billede systemnissen Nybegynder
20. februar 2006 - 12:48 #4
Super - tak for hjælpen califfo. Vil ikke lige lave et svar, så du kan få lidt point? Jeg lader lige spg stå åbent lidt endnu, så andre kan komme med lidt input.
Avatar billede califfo Nybegynder
20. februar 2006 - 12:49 #5
Linksys ejes af Cisco, som er verdens største producent af netværksudstyr.

...Lyder ret fedt at bygge det hele fr bunden,... med teknikskkab og det hele,...
Avatar billede califfo Nybegynder
20. februar 2006 - 12:49 #6
Helt ok!
Avatar billede systemnissen Nybegynder
20. februar 2006 - 12:53 #7
Ja, det er lækkert med et skab fyldt med IHC, switche, routere osv som bare står og blinker... ren Wargames... :D
Avatar billede dreamless Nybegynder
20. februar 2006 - 13:06 #8
Hvis du skal have det hele bygget ind i et teknikskab (rack) så kunne du jo starte med at finde en løsning som er baseret at det hele kan monteres i racket. Du kunne jo evt. vælge et rackskab som kun halv højde eller måske kan hænges på væggen (dog er det dejligt at kunne tilgå skabet bagfra, så det er nemmere hvis du skal udskifte noget). Du kunne jo nu når du er igang vælge at lave en voip løsningen også og det kræver jo at du også trækker kabler (med stik) til telefonerne. Du kunne f.eks lave et rackskab med en firewall, router, switch, server og en ups til at holde det hele oppe hvis strømmen skulle gå. Så er du da godt på vej til at have en fornuftig løsning.
Avatar billede systemnissen Nybegynder
20. februar 2006 - 13:32 #9
dreamless>> Ingen tvivl om at det kunne være en lækker løsning, men så er vi vist liiiige over de 1000,- ;)
Avatar billede califfo Nybegynder
03. marts 2006 - 12:39 #10
Ehm,... hvor lang tid vil du vente på andre input?
Avatar billede systemnissen Nybegynder
04. marts 2006 - 14:58 #11
Sorry... jeg takker for hjælpen og beklager svartiden :)
Avatar billede califfo Nybegynder
05. marts 2006 - 14:52 #12
Helt ok,... god fornøjelse.