Avatar billede larschi Praktikant
20. februar 2006 - 16:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pc meddeler at den ikke kan kende mine netkort

Jeg har 3 maskiner på samme router. 2 trådløse og 1 lan. Fornyligt gik alle maskiners internetadgang samtidig med at den ene maskine fik en fejlmelding fra Norton. Jeg genstartede routeren og de 2 maskiner kørte igen. 1 trådløs og 1 lan. Den tredie har jeg så kørt diverse fejlfinding på, geninstalleret netkort osv. Både ved trådløs og lan siger den at den ikke kan genkende netkortet.
Alligevel kan jeg godt få etableret kontakt til routeren men så står den bare og henter netværksadresse og kan ikke komme videre.
Jeg har været inde og stille routeren til trådløs.
En anden underlig ting er at i samme rod er mine gendannelsespunkter også blevet nulstillet. Kan det have noget at gøre med en Nortonfejl.

Håber der er nogen der kan give mig nogle fif.

Lars
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
20. februar 2006 - 16:57 #1
Prøv at deaktiver Norton et kort øjeblik for at se om du kan komme igennem.
Avatar billede larschi Praktikant
21. februar 2006 - 08:51 #2
Jeg har helt fjernet Norton da den havde meldt en fejl som heller ikke blev løst ved nyinstallation. Og det har ingen effekt
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
21. februar 2006 - 09:33 #3
Havde også samme fejl for et par måneder siden med at alle gendannelsespunkter pludselig var væk, det endte tilsidst med jeg var nødt til at geninstallere Windows.
Avatar billede larschi Praktikant
21. februar 2006 - 12:08 #4
Det vil sige at muligvis går Nortonfejlen ind og laver rod i andet end antivirus. Havde du også problemer med at få adgang til nettet?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
21. februar 2006 - 15:25 #5
Næ havde problemer med at få geninstalleret Norton, den blev ved med at sige der lå gamle udgaver af Norton selvom, jeg havde brugt de specielle fjerningsredskaber fra Symantec, syntes bare pcen var blevet mærkelig efter alle gendannelsespunkter var forsvundet.
Avatar billede larschi Praktikant
23. februar 2006 - 23:58 #6
Okay. Efter at have brugt et par timer på support. Først fra tdc og senere fra Hp fik jeg så det råd at køre de symantec rengøringsværktøjer og det løste så mit problem. Norton havde øjensynligt efterladt nogle filer som lavede rav iden. tak for engagementet
Avatar billede larschi Praktikant
23. februar 2006 - 23:59 #7
og siden du havde nævnt det med symantec går pointene til dig
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
24. februar 2006 - 00:10 #8
Oki, godt du fik det ordnet.)