Avatar billede smiske Nybegynder
20. februar 2006 - 17:46 Der er 9 kommentarer

Tele2 ADSL og Linksys WRG354G opsætning ?

Jeg har idag forsøgt at hjælpe en ven med at få sat hans Tele2 ADSL op, han har 2 dynamiske IP adresser og hans PC er sat direkte i skillefilteret (mener jeg det er).

Men spørgsmålet er så, nu vil han gerne have sat en router op således hans bærbare kan være trådløst på samtidig.  Men, kabelet mellem det skillefilter og router skal det været et krydset eller et "lige" kabel ?  Jeg har forsøgt mig med begge dele men ingen af delen giver lys i Internet/DSL lamperne på Routeren.
Er det routeren den er gal med eller er det mig ? :-)

Routeren er helt ny, og umiddelbart føler jeg mig nogenlunde sikker i hvad jeg laver, men er der noget specielt der skal laves før det virker ?  Jeg skal vel have både Internet & DSL dioderne på Linksys routeren til at lyse ikke ?

Håber på hurtigt hjælp da Tele2 overraskende nok fralagde sig ethvert ansvar for alverdens ting :-/

Mvh
Henrik
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
20. februar 2006 - 19:13 #1
Man skal jo ikke græde over spildt mælk, men han skulle nok have valgt TDC, der havde han fået den service som han umiddelbart ikke kan få ved Tele2.
Avatar billede smiske Nybegynder
20. februar 2006 - 21:57 #2
No offence, men hvad skal jeg bruge den kommentar til?  Nu har han Tele2 og ikke TDC, derfor spørger jeg om hjælp dertil, om man så kan lide TDC eller ej er en anden sag.  Personligt vil jeg intet have med dem at gøre.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
20. februar 2006 - 22:04 #3
oki fatter bare ikke har valgt dem, med alt den dårlige omtale de har fået mht. deres adsl. forbindelser.
Kan desværre ikke hjælpe dig med det Tele2 burde have assisteret med.
Avatar billede smiske Nybegynder
20. februar 2006 - 22:06 #4
Var det op til mig ville jeg heller aldrig have valgt Tele2, har prøvet dem 1 gang, og det var absolut mere end rigeligt.
Men, han valgte dem i sin tid, så må han jo selv lære af hans fejl ;-)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
20. februar 2006 - 22:18 #5
Håber bare ikke jeg har bremset for hjælp ved at lægge kommentar ind, ellers må du lukke ned og oprette et nyt spørgsmål, held med det.
Avatar billede smiske Nybegynder
20. februar 2006 - 22:21 #6
Det går nok, vi lader den køre lidt endnu og ser om andre kigger indenfor :-)
Avatar billede kenp Novice
21. februar 2006 - 22:56 #7
prøv at slukke hans netværk helt ned også starte det op igen.. se om det ikke hjælper.
Avatar billede smiske Nybegynder
22. februar 2006 - 00:12 #8
Tak for budet, men det har jeg forsøgt.  Slukkede ADSL modemmet og Routeren, og lod dem være slukket i knap 15 min, derefter tændte jeg først modemmet og derefter routeren, stadig intet :-(

Men, som jeg oprindeligt spurgte om, har jeg ret i det skal være et "lige" kabel mellem modem og router eller skal jeg bruge et krydset ?
Avatar billede kenp Novice
22. februar 2006 - 08:28 #9
tjaaa hos mig virker begge typer.. men normalt vil jeg sige "lige"