Avatar billede keodk Nybegynder
23. februar 2006 - 15:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med sortering af data i excel

Når jeg skal smide de nedenstående data ind i en pivot tabel kan jeg ikke sortere efter Sælger. Der viser den kun den varegruppe, salg, brt osv som står ud for navnet

Link til dataene excel skal sortere: http://oestergaard.it/sortering.gif

Det er meningen den skal tage alle data nedtil hvor der står sum. Det skal gøres ved hver enkelt sælger som kommer nedefter. Jeg havde forestillet mig man evt. kunne skrive en makro som kopier navn til nedenstående felt hvis det er tomt indtil den når til sum, hvor den så skal hoppe det felt over og gøre det samme med de næste sælgere. Det ville lige for mig være den simpleste løsning.

Grunden til jeg gerne vil have det ind i en pivot tabel er at listen bliver opdateret hele tiden og derfor er det ikke muligt bare at definere nogle faste celler.
Avatar billede stewen Praktikant
23. februar 2006 - 15:54 #1
Kan skyldes at der ikke står sælgernavn i hver enkelt linie!?!
Avatar billede bak Seniormester
23. februar 2006 - 16:16 #2
Du behøver ikke en makro for at gøre det.
Marker alle cellerne i kolonne A lige så langt ned som der er data i kolonne B
Tryk F5
Vælg Speciel
Vælg Blanke (Tomme)
Tryk F2 (markøren står nu i den øverste af de tomme celler feks. A3)
Skriv =A2 (cellen overover)
afslut indtastning med CTRL-ENTER
Nu skulle alle cellerne i kolonne A være udfylt med korrekt navn.
Avatar billede keodk Nybegynder
23. februar 2006 - 17:34 #3
bak, venligst post et "svar" så tildeler jeg point.
tak
Avatar billede bak Seniormester
23. februar 2006 - 17:47 #4
ok :-)