Avatar billede cleemann Nybegynder
24. februar 2006 - 18:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

opslag i en tabel

jeg har lavet et regneark som skal bruges til en oversigt over ressourceforbrug.
Regnearket er opdelt efter opgaver, i arket skal man bla angive hvilken afdeling man tilhører. En afdeling kan efterfølgende stå for flere opgaver.

Nu mangler jeg en funktion der (et andet sted på regnearket) angiver hvor mange timer den enkelte afdeling har brugt ialt.

Hvilken funktion kan jeg benytte til det.
Avatar billede excelent Ekspert
24. februar 2006 - 21:33 #1
=SUM.HVIS(KolAfdFørsteCelle:KolAfdSidsteCelle;Afd;TimerFørsteCelle:TimerSidsteCelle)
Avatar billede cleemann Nybegynder
24. februar 2006 - 22:18 #2
Jeg kan desværre ikke få den til at virke med den formel.
Jeg har i det hele taget ikke sikker på excel kan bruges, eller om jeg skal overgi mig og lægge det ind i en access database. (hvilket jeg nødigt vil)
må jeg evt. maile dig mit ark, så kan du måske kaste et blik på det.
Avatar billede excelent Ekspert
24. februar 2006 - 22:28 #3
ok
pm snabela madsen.tdcadsl.dk
Avatar billede excelent Ekspert
24. februar 2006 - 23:15 #4
ok fil returneret
=SUM.HVIS(B5:B40;N30;K5:K40)
Avatar billede cleemann Nybegynder
25. februar 2006 - 13:05 #5
Du er simpelhen genial. Det var bare mig der ikke kunne finde udaf at benytte formlen rigtigt.
Send et svar så er dine point hjemme.

endnu engang tak for hjælpen
Avatar billede excelent Ekspert
25. februar 2006 - 13:17 #6
I celle B5 til B40 har du en LOPSLAG formel,
jeg vil anbefale du ændrer den, så formlen
kolonne B5:B40 kikker i samme område
Indsæt denne i celle B5 og kopier den ned til
celle B40, ved at trække i det lille kryds

=LOPSLAG(A5;$N$4:$O$25;2;FALSK)

$ tegnene gør cellereferencer absolutte, dvs. de
fastholder referencen uanset hvor du kopierer til

Tak for roserne, blir svært at leve op til :-)
Avatar billede cleemann Nybegynder
25. februar 2006 - 13:41 #7
Ja du kan tro jeg har kikket på den formel nu, så nu er jeg klar over hvordan den skal bruges.
Excel er ikke altid lige god til at forklare brugen