Avatar billede bootie Nybegynder
27. februar 2006 - 11:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indstilling af GUIen

Hejsa experter

Jeg har tidligere lavet en spørgsmål omkring dette i .NET kategorien, men fik ikke rigtig den ønskede feedback jeg ledte efter. Så derfor skyder jeg mere generelt.

Efter min mening skal et professionelt stykke software som minimum huske hvor det blev lukket, hvilken størrelse vinduet havde og om det var maximeret og starte op i den indstilling det blev lukket. Lige bortset fra minimized. Den skal man ikke starte et program i. Og disse ting er sådan set heller ikke så svære at finde rundt i og implementere.

Men når det kommer til de forskellige controller som listviews og andre der har kolonner så får man alt andet lige en del flere ting at skulle huske på. Bredten af hver enkel kolonne og deres placering. Om den er asending eller desending.

Hvordan gør i derude i C++, Java, .NET eller hvad i lige arbejder i?
Hvad er jeres praktiske erfaringer med dette?
Hvis i da overhovedet tænker på denne lille, for mit vedkommende, men meget vigtige detalje i et profesionelt stykke software.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2006 - 13:55 #1
Dybest set handler det jo bare om hvor meget information du "gider" at holde styr på i forhold til din GUI for som du selv siger er det jo simpelt nok at implementerer men det bliver hurtigt rigtigt mange data og dermed lidt "bøvlet" at lave.

Men løsningen er jo lige ud af landevejen. Man kunne jo overveje at lave noget custom-controls som selv holder dennne information, kunne jo gøre ved at lave n simpel nedarvning hvor du blot tilføjer en metode der gemmer kontrollens tilstand, på den måde "forurener" du ikke dit progrma med state kode.
Avatar billede bootie Nybegynder
03. marts 2006 - 15:23 #2
Ja selvfølgelig... Det virker da 100% sandsynligt at det må være den bedste løsning. Gemme det væk inder den enkelte kontrol.

Det vil jeg sgu lige gå videre med og forsøge at skrive.
Avatar billede bootie Nybegynder
01. maj 2006 - 10:36 #3
Ligger du et svar?
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2006 - 14:51 #4
svar