Avatar billede pasral Novice
05. marts 2006 - 17:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

cpu test

hejsa findes der et program så man kan teste sin cpu da jeg har en pc der låser og engang imellem ikke vil starte og jeg har skiftet alt andent i den
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2006 - 17:30 #1
Mon ikke du hellere skulle tjekke om du bruger de korrekte drivere?

En cpu test på en cpu der måske ikke får nok køling kan være fatalt!
Avatar billede pasral Novice
05. marts 2006 - 17:39 #2
det gør jeg, det har jeg tjekket og den få nok køling
Avatar billede gl.k. Nybegynder
05. marts 2006 - 18:43 #3
(torture test) : www.mersenne.org/freesoft.htm
Prime 95 er en generel ( ! ) stress test, som vil afsløre, hvis pc’en ikke er stabil.

http://memtest86.com
Program til at teste hukommelsen i pc’en.
Avatar billede pasral Novice
05. marts 2006 - 19:04 #4
takker det vil jeg prøve
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. marts 2006 - 11:02 #5
har du skiftet bundkort? lavede du en frisk installation efter install af nyt bundkort.. Har du OC maskinen? kan godt lyde som et software problem.. Har du prøvet en formatering?
Avatar billede pasral Novice
06. marts 2006 - 11:31 #6
jeg har ikke skiftet bundkort og jeg har formateret den og installeret den igen og stadig samme problem
Avatar billede pasral Novice
06. marts 2006 - 11:33 #7
når jeg prøver at køre prime 95 så laver programmet en ulovlig hanling
Avatar billede gl.k. Nybegynder
08. marts 2006 - 16:09 #8
Uddyb evt. hvad der står i Prime 95 fejlmeddelelsen

Prøv så også:

http://memtest86.com
Program til at teste hukommelsen i pc’en.

Det kan nemt skyldes ram. Defekt klods eller forkert indstilling i Bios.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. maj 2006 - 10:40 #9
Hallooo vi hjælper jo ikke for sjov, var det ikke en ide med noget respons :)
Avatar billede pasral Novice
15. oktober 2007 - 10:16 #10
intet virker
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2007 - 11:45 #11
Jeg nægter at tro på at du har siddet med dette problem i 1½ år....