Avatar billede gordondexter Nybegynder
06. marts 2006 - 13:32 Der er 3 kommentarer

afinstallering af styresystem nummer 2

Jeg har har Windows ME på en af mine maskiner og derefter lagt et andet (XP) som styresystem nummer 2. Hvordan afinstalleres Windows ME (eller generelt et styresystem der ikke bruges mere)uden at gøre skade - eller en total nyinstallation af det blivende styresystem.
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2006 - 13:35 #1
Du sletter bare windowsME fra din windows partition.

tryk følgende i XP efterfølgende!

Start- Kør - msconfig, dernæst vælg faneblad: BOOT.INI og klik på 'Kontroller alle startstier'. Windows vil nu selv slette den/de ugyldige startstier i boot.ini
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2006 - 13:35 #2
Du sletter bare windowsME fra din windows partition.

Du logger altså ind med XP er hvad jeg mente med det:) ..slet mappen med windowsMe filerne.
Avatar billede dinkie Nybegynder
06. marts 2006 - 13:39 #3
De er installeret i hver sin folder (f.eks Windows, Windows1) Du kan så bare slette den folder du ikke skal bruge mere. Den indeholder alle data om det OS. Også registry osv osv.. Så ud med den. Der kan så ligge noget tilbage i roden direkte under C: kan der være enkelte filer men det er nok ikke noget der kommer til at genere dig.

Ellers hvis du vil lave en total reinstallation så skal du blot smide din XP cd i dyret og starte den op. Under installation kommer den med en liste over dine diske og partitionen - her sletter du de partitioner du ikke skal bruge mere og opretter ny/nye. Så er det eller bare at vente på den bliver færdig. Husk at denne metode sletter ALT på disken så husk backup inden.