Avatar billede suksuksuk Novice
07. marts 2006 - 10:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fra videokamera til PC

Jeg skal lave noget arbejde hvor jeg skal have hentet noget film fra videokameraet til pc'en. Hvad er den sikreste og nemmeste måde at gøre dette på? Jeg har prøvet med disse bilka mellemled med noget usb og s-video, men halvdelen af gangene kikser det. Enten er der ingen lyd eller intet billede. Skal jeg have fat i et firewire kort eller hvad er det bedste?
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. marts 2006 - 10:23 #1
du skal enten have et gfx kort med video in, eller et tv tuner kort. Har selv brugt tv tuner kort til at overføre video til comp, for derefter at kode det om til dvd og brænde det
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. marts 2006 - 10:27 #2
sig til hvis du vil have links til noget
Avatar billede suksuksuk Novice
07. marts 2006 - 13:28 #3
Jo tak, send gerne et link! Hvad med sådan et firewire kort duer det til noget eller hvad?
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. marts 2006 - 13:31 #4
Avatar billede suksuksuk Novice
07. marts 2006 - 15:21 #5
ok...jeg tror jeg prøver firewire først, det er trods alt noget jeg skal forsvare overfor arbejdet!!

Hvis du lige smider et svar kan du få nogle point!
Avatar billede norbert_ Nybegynder
07. marts 2006 - 15:24 #6
Firewire er absolut at foretrække. Du kan ad den vej trække dine videoer ind som DV-avi og klippe og redigere i det som du vil, uden at miste kvalitet. Ob hvis dit kamera har DV-in, kan du køre din redigerede film tilbage til kameraet, stadig uden at du mister kvalitet.
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. marts 2006 - 16:42 #7
svar :-)
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. marts 2006 - 19:16 #8
måske norbert osse skulle have haft lidt? det er selvfølgelig dig (suksuksuk) der bestemmer, men hvis du mener han skal have lidt så sig til så ligger jeg nogle point til ham :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
07. marts 2006 - 19:19 #9
Ikke nødvendigt - jeg har det, jeg skal bruge. Det vigtigste er, at du bliver rådet tilfredsstillende - og det har suksuksuk (!) jo gjort :-)