Avatar billede eksplayer Nybegynder
07. marts 2006 - 10:33 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke skrive snabela

Jeg har lige formateret min dell-computer via dells egen re-install og nu kan jeg ikke skrive snabelA længere? Jeg kan god skrive £${[]} som også kræver 'Alt Gr' i bund - bare ikke snabelA.

Når jeg går ind i Kontrolpanelet og vælger Tastatur har jeg ikke så mange muligheder. Kun hastighed på curser og hardware - ikke noget med engelsk og dansk tastetur :(

Er der nogen der har oplevet det eller har en ide til en løsning?
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2006 - 10:34 #1
prøv lige med shift engang
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
07. marts 2006 - 11:04 #2
Tjek dit sprog setup.
Avatar billede peterkopi Nybegynder
07. marts 2006 - 11:07 #3
Det kan kun være sproget..!
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
07. marts 2006 - 11:08 #4
Yup :) en gammel klassiker :)
Avatar billede eksplayer Nybegynder
07. marts 2006 - 11:41 #5
Når jeg præver med shift får jeg "

Hvor tjekker jeg sprog setup?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
07. marts 2006 - 11:43 #6
Ind i kontrolpanel -> sprog
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
07. marts 2006 - 11:51 #7
International sprog indstillinger :)
Avatar billede eksplayer Nybegynder
07. marts 2006 - 11:58 #8
Meget mærkeligt.

Internationale instillinger står til Dansk og Danmark og under Sprog står den til Dansk-Dansk og med dansk tastetur og under Avanceret også Dansk

..tror alt står til dansk...men stadig ingen snabelA
Avatar billede eksplayer Nybegynder
07. marts 2006 - 12:10 #9
stadig kun £${[]}
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
07. marts 2006 - 12:13 #10
Der er en FN tast du skal huske at have aktive.

Kan ikke lige huske det, men mener det er i bios.
Avatar billede eksplayer Nybegynder
07. marts 2006 - 13:00 #11
Jeg har været i Bios og der ser alt ok ud også med FN tast - der står enabled ud for den :o|
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
07. marts 2006 - 13:42 #12
Der er en taste kombination der gør det, men kan sgu ikke huske den :) beklager.

Ring til Dell support og spørg om den kombination.

Jeg ved er der er til bærebar en touchpad driver der skal med i installationen, og hvis den ikke er med giver det dette reesultat du har.
Avatar billede sithlord Nybegynder
07. marts 2006 - 23:16 #13
Du kan evt. prøve med Ctrl+Alt+2 det giver også et @ hos mig....

/Sithlord
Avatar billede peterkopi Nybegynder
08. marts 2006 - 05:20 #14
Avatar billede eksplayer Nybegynder
08. marts 2006 - 20:24 #15
har prøvet med ctrl+alt+2 med det hjælper ikke stadig ingen snabelA
Avatar billede sithlord Nybegynder
08. marts 2006 - 20:33 #16
du kan indsætte det ved at gå ind i start>kør, skriv charmap, og find det der:P det er nok ikke så holdbar en løsning i længden, men den kan da hjælpe dig indtil du finder ud af noget andet...

/Sithlord
Avatar billede eksplayer Nybegynder
08. marts 2006 - 20:50 #17
Jeg har allerde et txt-dokument på skrivetbordet der indeholder et snabelA :)

...og så kopierer jeg det derfra og ind i de mails jeg skal sende - total uholdbart og vildt belastende...
Avatar billede eksplayer Nybegynder
08. marts 2006 - 21:35 #18
Jeg har lige sendt et spg. til dells support - håber de kan hjælpe...hvis jeg finder en løsning skal jeg nok lige skrive det herinde.

Men hvis der er flere bud er jeg stadig MEGET interesseret...
Avatar billede peterkopi Nybegynder
09. marts 2006 - 11:51 #19
Har du prøvet at kigge i WIN XP's "Hjælp". Her finder jeg flg. anvisning til at skifte sprog:

Sådan skiftes sprog eller tastatur på proceslinjen

1) Åbn Internationale og sproglige indstillinger i Kontrolpanel.
2) Klik på Detaljer under Sprogtjenester og sprog under fanen Sprog.
3) Klik på Værktøjslinjen Sprog under Indstillinger.
4) Marker afkrydsningsfeltet Vis yderligere ikoner for værktøjslinjen Sprog på proceslinjen i dialogboksen Indstillinger for værktøjslinjen Sprog.
5) Klik på OK tre gange.
6) Klik på sprogikonet  eller tastaturikonet  på proceslinjen for at få vist en menu.
7) Klik på et sprog eller tastatur.
Avatar billede peterkopi Nybegynder
09. marts 2006 - 11:52 #20
...eller var det det du prøvede 07/03-2006 11:58:05?
Avatar billede eksplayer Nybegynder
09. marts 2006 - 21:49 #21
Dell support har besvaret min mail og løst problemet med @ :)

*** Dells svar ***

Problemet med dit manglende @, ligger i kontrolprogrammet for dit NVIDIA graffikkort. Problemet løses på følgende måde:

1: Højreklik på Skrivebordet og vælg "Egenskaber"
2: Vælg Indstillinger -> Avanceret -> Fanebladet "Geforce xxx"
3: I side-menuen trykker du på "Desktop Management" -> Dobbeltklik for at udvide -> Vælg nu "Hot Keys" i listen
4: Find området med "Active Hot Keys". Marker og fjern dem alle.

Så skulle @-funktionen gerne virke igen. Problemet ligger i at graffikkortets genvejstaster overskriver dem som allerede ligger i Windows.

***

Tak for alle forslag og kommentarer og tak til Dell for løsningen.

Nu vil jeg slette mit txt med @ da det ikke længere er nødvendigt :)
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
20. marts 2006 - 19:11 #22
Kære eksplayer: tusind tak for det svar - jeg har tumlet med det hele dagen og var kommet frem til,at det sikkert var noget med nVidia, men ikke så langt ind. Du har bestemt reddet min dag. Var ved at være desperat (efter at have skifter sprog til UK tastatur hver gang jeg skulle skrive @ (hurra det virker igen) og så tilbage igen) og begyndt at overveje reinstallation... godt at jeg ikke nåede så langt. Eksperten er i sandhed et fantastisk site. Hvis du vil have lidt point har du fortjent dem.... Så opretter jeg et spg til dig... (ved dog ikke helt om det er lovligt på denne måde, men er sikker på, at nogle vil korrekse mig lynhurtigt, hvis det ikke er. Jeg er bare så glad for at du har hjulpet mig...)

Have a nice one...
Peter Krüger
Avatar billede eksplayer Nybegynder
10. april 2006 - 23:47 #23
petkrug: det skal jeg absolut ikke have point for - jeg er blot glad for at høre at der er andre der har kunne bruge løsningen, for det var ved at drive mig til vanvid :)

...og ja, jeg er enig...Eksperten er et fantastisk site :)
Avatar billede johansrk Nybegynder
02. november 2010 - 22:23 #24
godt nok et gammelt indlæg, men det virkede også i Windows 7 på en Samsung NC20 bærbar. Så tak
Avatar billede king Nybegynder
16. juni 2012 - 09:08 #25
Fantastisk indlæg, trods alder.
Jeg var ved at hive de sidste små totter ud af hovedbunden.