Avatar billede came99 Nybegynder
07. marts 2006 - 10:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Messenger fra arbejdet?

Jeg sidder som journalist på mit nystartede arbejde, og lider under ikke at kunne forbinde til Messenger. Jeg har et stort kollega-netværk som jeg har svært ved at undvære.

IT-afdelingen på mit arbejde er tilsyneladende magtliderlige nok til at have blokeret for adgangen til messenger, under påskud af sikkerhedsrisisci.

Så er det bare jeg spørger: Vil det sige at steder som Børsen, Socialministeriet, ComON og mange andre steder hvor mine kolleger sidder online på msn, lever med en sikkerhedsrisiko? I dont think so. Det må istedet handle om inkompetence herfra, hvor man så blot vælger at skyde med spredehagl, fremfor at lave en sikkerhedsmodel der er sikker OG fleksibel. Men nej.

Så: Er der nogle fif der kan gøre det muligt for mig alligevel? Alternativ software der kan bruges til at logge på msn, andre indstillinger eller hvad?

Er der noget jeg kan gøre?
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2006 - 10:37 #1
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2006 - 10:38 #2
benyt messenger og ikke msn.. og så skal du selvfølgelig gøre det modsatte af hvad der står i artiklen
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2006 - 10:40 #3
lidt mere her

http://www.updatexp.com/disable-messenger-msn.html

og

http://www.winguides.com/registry/display.php/982/

igen.. du skal gøre det modsatte da hvad der står i disse artikler sikkert er det som din arbejdsplads har gjort
Avatar billede nva Praktikant
07. marts 2006 - 10:41 #4
Hvad med webmessenger.msn.com
Avatar billede nva Praktikant
07. marts 2006 - 10:43 #5
Altså http://webmessenger.msn.com/ - den kan ikke så meget men dog chatte.
Avatar billede kenp Novice
07. marts 2006 - 10:43 #6
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2006 - 10:46 #7
Din arbejdsplads har primært brug for, at deaktivere disse funktioner, som er beskrevet her.. og ikke hele msn
http://www.winguides.com/registry/display.php/982/
Avatar billede ceec Nybegynder
07. marts 2006 - 10:48 #8
Hey Came99

Der er allerede en masse gode forslag til hvordan du kan komme uden om deres sikkerheds foranstaltninger. Så det vil jeg ikke komme ind på, og om messenger udgør en sikkerhedsrisiko er som så meget andet et temperaments spørgsmål. Syntes bare at jeg lige ville smide et godt råd....hvis du omgår deres retningslinier, bryder du med garanti deres IT sikkerheds politik, og det er i de fleste større virksomheder fyringsårsag. Så pas på med at skilte for meget med hvad du har gang i.

Mvh

Ceec
Avatar billede nva Praktikant
07. marts 2006 - 11:13 #9
Med webmessenger installeres intet og der kan kun chattes, så den er ikke specielt 'farlig' skulle jeg mene.
Avatar billede nva Praktikant
07. marts 2006 - 11:14 #10
Lægger et svar som du bare afviser hvis mit input ikke kunne bruges.
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
07. marts 2006 - 12:44 #11
Kunne det ikke tænkes at din arbejdsplads vil have du bruger tiden på at arbejde og ikke chatte ;)

spøg til side. Vil nok også anbefale enten webmessenger eller måske etprogram som Gaim kan klare det
Avatar billede gratis Nybegynder
09. marts 2006 - 07:08 #12
Trillian ku være en mulighed, http://www.ceruleanstudios.com/
Avatar billede zerocrash Nybegynder
13. marts 2006 - 08:54 #13
Muligheden er også at virksomhedens it-admin(s) har blokeret portene msn bruger. Som de fleste tech-guys ved er msn's portliste dynamisk - en specifik range. Men når man kender til den - så kræver det jo ikke andet end at blokere den. Derudover er der også muligheden for at blokere for URL'en til msn - og dennes download-url. En simpel procedure. :D

Jeg arbejder selv som it-admin og på min arbejdsplads har vi blokeret msn af sikkerhedshensyn da der ofte florerer virus sendt fra andre brugere på msn-listerne rundt typisk fordi slutbrugerne ikke har antivirus installeret eller tjekker deres egne pc'ere for virus indimellem.. Men en decideret sikkerhedsrisiko vil jeg ikke kalde det - vi blokerer som sagt pga muligheden for virus - selvom systemerne bliver tjekket igennem hver nat.

Men derudover - hvis du vil 'omgå' msn-blokeringen kan du bruge Webmessenger som der er foreslået.

Og som CEEC foreslår - så pas lige på med at vinke med flagene - for det er fyringsgrund hos mange arbejdspladser hvis du bryger it-sikkerhedspolitik.