Avatar billede steffansp Nybegynder
10. marts 2006 - 15:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm, genstart

Hey
Hjælp. min bærbar en begyndt at genstarte pludselig med en blå skærm, har en del fejrapport:
Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var: 0x10000050 (0xf5c434e2, 0x00000001, 0xb4a7c8d4, 0x00000002). Et dump blev gemt i : C:\WINDOWS\Minidump\Mini031006-09.dmp.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var: 0x1000007e (0xc0000005, 0xb46668d4, 0xf78d2be8, 0xf78d28e4). Et dump blev gemt i : C:\WINDOWS\Minidump\Mini031006-08.dmp.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Har fået mange af disse.. Hvad kan det være? Virus? Måske noget med det trådløse netværkskort?
Avatar billede redhack Nybegynder
10. marts 2006 - 15:35 #1
Muligvis bliver den for varm? Prøv at tjeke temp. i bios'en lige efter den har genstartet.

Hvis du for nylig har installeret nyt hardware, så prøv at fjerne dette hardware. (PCMICA kort fx.).

Tjek at du har de nyeste drivere lagt ind på din pc. (Chipsæt, grafikkort, lydkort osv).

Hvis du ikke ved hvordan du udfører overstående forslag, så skriv igen, og jeg forklarer det lidt mere grundigt.
Avatar billede steffansp Nybegynder
10. marts 2006 - 15:48 #2
Temperatur:
Cpu, ca. 50-60 ved idle og 70 ved max
Grafik, ca. 50
Hdd, ca. 40
Har ikke haft noget problem med temp endnu... og de har altid lagt deromkring..

Har opdateret en del driver.. Bla:
x600: Ati 6.2
trådløs: nyeste(har en grum mistanke til denne)
ellers se her, hvis det virker http://driveragent.com/driveragent_results.php?hwid=4e8bc7abda5b36bcd0dbf2b7bc8c389b&n=1064012
Avatar billede redhack Nybegynder
10. marts 2006 - 16:08 #3
70 gader er nu også voldsomt.. ..men jeg vil mene at det er lige på grændsen.

Hvis du virkelig har en "grum mistanke" om dit netkort, så tag det ud af din bærbar hvis muligt, eller deaktiver det i BIOS hvis muligt. Alternativt så prøv at disable enheden i enhedshåndtering i Windows, og se om det gør en forskel.
Avatar billede fri0z Nybegynder
10. marts 2006 - 16:09 #4
det ligner da lidt en ram fejl gør det ikke? eller er det bare mig :)
Avatar billede steffansp Nybegynder
10. marts 2006 - 16:12 #5
Hmm, den lukker først ned ved 90 grader, såe :P Men sådan er asus bærbaren nu lavet :S
Hmm jeg kører med det nu, og det virker fint.. Men nogle gange genstarter den mange gange i træk og så virker den lidt indtil jeg piller ved den igen..

Hmm måske? men er ikke så meget for at skulle køre memtest i over 10 timer :(
Avatar billede steffansp Nybegynder
10. marts 2006 - 16:20 #6
Men hvordan kører jeg memtest på en bærbar der ikke har diskette drev? når jeg ikke kan få det installeret på en usbnøgle?
Avatar billede steffansp Nybegynder
11. marts 2006 - 12:55 #7
Har kørt memtest:
Tid: 5:56
Passes: 5
Errors: 0
så ikke det :)
Avatar billede steffansp Nybegynder
22. august 2006 - 20:15 #8
Jeg kan ikke sige hvad det var. Men det stoppede pludselig :) Heldig for mig..
Avatar billede team-temp Nybegynder
22. august 2006 - 20:16 #9
Bluescreen Of death forsvinder og kommer hele tiden :=)

Det er nok fordi den er for varm :)