Avatar billede thulin.rm Nybegynder
14. marts 2006 - 15:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af simpelt netværk

Jeg har lidt problemer med at få mit hjemmenetværk til at virke.

Netværket består af en linksys router, hvor der er forbundet 2 trådløse og en wired computer.
Der er WIN2000 pro på alle maskiner, ingen firewall.

Routeren er sat til ADSL.

Alle 3 computerer er sat op med TCP/IP hvor de får en fast IP adr.
PING fungerer fint, og man man anvende VNC imellem alle computerne, men det er ikke muligt at se de andre computerer, under "network neighborhood".
Der er lavet shared folder på alle maskinerne.

Findes der evt. nogle guides på internettet, som man kan studerer ??

Hvilket program skal man have hvis man skal kunne sende beskeder op på de andre skærme ??

Jeg vil ikke have en server stående.
Avatar billede juks Novice
14. marts 2006 - 15:32 #1
har de samme netværksgrupppe navn . sikkert det der er problemet
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
14. marts 2006 - 15:37 #2
Program til at sende til skærm er i command promt med net send.

Router skal have port åben for at VNC kan kommunikere på LAN.

Alle skal være i samme arbejdsgruppe Eks. MSHOME

Share skal have rettigheder til det du ønsker adgang til.
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
14. marts 2006 - 16:16 #3
Maskinerne hedder allesammen "workgroup" og C drevet er shared.

VNC fungerer fint på alle maskinerne.
Jeg kan pinge alle IP adr. så der er forbindelse imellem alle maskinerne, men jeg kan bare ikke se dem.
Går jeg ind i network neighborhood, kan jeg kun se den maskine som jeg fysisk sidder ved.
Avatar billede juks Novice
14. marts 2006 - 16:27 #4
hvad er de respektive ip og subnet
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
14. marts 2006 - 21:53 #5
IP 10.10.10.10/20/30
Subnet 10.10.10.1
Avatar billede juks Novice
15. marts 2006 - 10:22 #6
jeg tror ikke du kan bruge 10.10.10.1 som subnet...

prøv at 255.255.255.0
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
15. marts 2006 - 14:22 #7
Sorry jeg kiggede op gateway, subnetmask er 255.255.255.0
Avatar billede juks Novice
15. marts 2006 - 19:48 #8
prøv at trykke F5 når du står inde i network nogle gange hjælper det.
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
20. marts 2006 - 12:38 #9
x
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
20. marts 2006 - 12:39 #10
Hmmm. lader ikke til at der er nogen som kunne løfte denne opgave.
Troede ellers den var simpel.
SÅ jeg lukker spørgsmålet