Avatar billede darkside Nybegynder
15. marts 2006 - 22:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hente billeder med php

Hey

Her er en lidt sjov "opgave"

Jeg har brug for at kunne hente billeder via et stykke php kode, og gemme dem lokalt på serveren.

Men, det skal helst gøres via fopen, og den skal selvfølgelig ikke hente billedet hvis det allerede findes på serveren.

Nogen gode ideer om hvordan det gøres?

Gerne så hver eneste billede der bliver hentet ned kommer til at hedde noget forskelligt, så man ikke lige med et har 2 billeder der overskriver hinanden.

Altså eks:

Bruger linker til et billede på http://domain/billede.jpg

Billedet hentes ned i php koden, gemmes lokalt på disken og vises så til brugeren.

Mvh
DarkSide
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2006 - 22:29 #1
Hvis billedet allerede ligger eksternt, hvorfor så bøvle med at få det over på din egen server? Du spare jo en del trafik ved blot at loade det fra et andet site?
Avatar billede darkside Nybegynder
15. marts 2006 - 22:31 #2
Både og, og så alligevel ikke

Problemet er jeg skal scalere billedet inden det vises, og det tager en evighed hvis den skal gøres via getimagesize på en fjern url
Avatar billede darkside Nybegynder
14. marts 2008 - 14:56 #3
lukket