Avatar billede drockles Nybegynder
16. marts 2006 - 17:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

udfylde skema?

jeg har nogle "referat"-skemaer jeg skal udfylde ofte. jeg kunne godt tænke mig at kunne gøre det på pc'eren, nemt.

er det muligt, og i hvilket program?
Avatar billede sharkman Nybegynder
16. marts 2006 - 22:04 #1
Du kan evt. lave dit skema i word med indlagte formularfelter og derefter gemme det som en skabelon. Derefter kan du åbne et nyt skema fra skabelonen og nøjes med at udfylde felterne, som der kan tabuleres imellem.
Er det sådan noget, du tænker på?
Avatar billede drockles Nybegynder
18. marts 2006 - 18:03 #2
jeps. lige præcis... smider du et svar?
Avatar billede sharkman Nybegynder
18. marts 2006 - 21:57 #3
Med glæde: "SVAR"
:-D
Avatar billede drockles Nybegynder
19. marts 2006 - 21:41 #4
hvor pokker finder jeg indlagte formularfelter?
Avatar billede sharkman Nybegynder
20. marts 2006 - 18:54 #5
Hej:
Ja, det kan godt være lidt "langhåret" at finde dem. Men du skal såmænd bare højreklikke på et bart sted på menufeltet oppe for oven og sætte flueben ved menulinien "Formularer", så får du adgang til alle de værktøjer, der relaterer dertil, f. eks. tasten ab|, der indsætter et formularfelt. Når du har defineret alle dine felter, skal du beskytte dokumentet og gemme det som .dot (filtypen Dokumentskabelon).
Når du derefter fra Start åbner "Nyt Officedokument", vil du få adgang til at vælge din skabelon som form, og du kan kun udfylde de forud definerede felter.
Men prøv dig lidt frem, og spørg bare igen, hvis det driller for meget..