Avatar billede f990634 Nybegynder
17. marts 2006 - 11:48 Der er 7 kommentarer

Bærbar fryser, hjælp til logfil

Jeg har en HP nc6000 der fra tid til anden fryser. Jeg troede først det var hardware fejl, men det finder ikke sted når jeg kører i fejlsikret tilstand. Jeg har prøvet en del virusprogrammer og spyware programmer og de finder som regel 5 cookies der betegnes som spyware. Og de kommer hele tiden igen. Også efter at jeg har formateret maskinen og opgraderet Bios.
Problemet opstod mens jeg havde AVG free som virus program. Jeg har nu skiftet til Avira Antivir og har kørt en del online også uden resultat. Jeg bruger både XP's firewall og har en hardware firewall.
Jeg har lavet følgende HiJackThis log efter at havde fjernet cookierne med ewido.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 11:38:52, on 17-03-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
c:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\Program Files\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
C:\Program Files\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
c:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Daniel Buttenschøn\Desktop\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Program Files\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" /min
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Program Files\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Send To &Bluetooth - c:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - %windir%\bdoscandel.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner v8 - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - %windir%\bdoscandel.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499} (BDSCANONLINE Control) - http://download.bitdefender.com/resources/scan8/oscan8.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1142277326214
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {6E5A37BF-FD42-463A-877C-4EB7002E68AE} (Housecall ActiveX 6.5) - http://housecall65.trendmicro.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O18 - Protocol: widimg - {EE7C2AFF-5742-44FF-BD0E-E521B0D3C3BA} - C:\WINDOWS\system32\btxppanel.dll
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Scheduler (AntiVirScheduler) - Avira GmbH - C:\Program Files\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Guard (AntiVirService) - AVIRA GmbH - C:\Program Files\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - WIDCOMM, Inc. - c:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: HP WMI Interface (hpqwmi) - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\HPQ\SHARED\HPQWMI.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe

Håber I kan hjælpe mig ud af problemet.
Avatar billede f990634 Nybegynder
17. marts 2006 - 11:50 #1
Jeg kiggede lige hvilke undtagelser der var til XP's firewall. Det var itunes, IE explorer og Remote Assistance(denne er slået fra nu). Den sidste er jeg ikke sikker på hvad er, men det er muligvis HP support, som jeg har brugt da jeg kontaktede HP
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2006 - 16:08 #2
Ser lige på loggen
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2006 - 16:10 #3
Det skulle ikke have været et svar.. beklager.
Men med hensyn til loggen så er den faktisk ren
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2006 - 16:11 #4
Det er op til dig om du vil forsøge det her.. men tag i hvertfald en backup af filen først:)

prøv at slette denne i fejlsikret tilstand

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

genstart normalt og se om det løste problemet
Avatar billede f990634 Nybegynder
19. marts 2006 - 23:13 #5
Det hjalp ikke at slette ctfmon
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2006 - 10:11 #6
Har du prøvet at lave en repair af windows? eller prøv at oprette en ny bruger konto og se om den fungere bedre først.
Avatar billede f990634 Nybegynder
20. marts 2006 - 13:08 #7
Nej, jeg har ikke lavt en repair, men jeg har som sagt formateret og installeret win xp pro igen og der var det der stadigt. Men jeg prøver lige for en sikkerhedsskyld, når den ellers vil starte igen.