Avatar billede f990634 Nybegynder
19. marts 2006 - 23:04 Der er 4 kommentarer

Bærbar fryser: Svært problem!

Jeg har en HP nc6000 der efter kort tids brug fryser, hvorefter det ikke altid er muligt at starte den igen. Når den ikke vil starte starter den lige op og lukker få sek efter ned igen. Der kommer ikke noget på skærmen og det er kun lade LED'en og nogle gange wifi LED'en der lyser modsat tænd LED'en der normalt skal lyse(Lade LED'en burde heller ikke lyse). Når den ikke vil starte skal den stå et stykke tid før den starter igen.
Det sker ikke når den kører i safemode med netværkssupport. Når den tændes i debug mode fryser den inden den er færdig med at starte virus beskyttelsen.
Problemet var der stadig efter formatering og geninsatllation, hvor jeg også opdaterede BIOS. Jeg bruger XP pro SP2 hvor firewall er aktiveret. Da problemet startede var jeg ydermere bag en hardware firewall og brugt AVG Free antivirus.
Jeg har testet med AVG, Avira, Kaspersky, bitdefence online og panda online og ingen af dem har fundet nogen virus.
Yderemere har jeg scannet med ewido og adaware SE for spyware og får ofte følgende cookies: adtech, doubleclick, mediaplex og tradedoubler. Jeg tror dog ikke at der er tale om spyware. Min HiJackThis log var ren.
Er der nogen der har ideer til test og programmer jeg kan køre for at kunne hjælpe med at opklare hvad der er galt, eller måske har en ide til hvad det kan være så vil jeg være taknemlig. Evt et program der kan logge hvad der sker når maskinen fryser.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. marts 2006 - 04:48 #1
Lyder som om at der er støv i din maskine der gør at processoren bliver så varm at maskinen lukker ned.

Du kan bruge Speedfan til at teste temperatur med: http://www.almico.com/speedfan.php
Desuden kan du teste ram og harddisk med værktøjer du finder på: http://www.ultimatebootcd.com/ til harddisken skal du bruge harddisk producentens værktøj og til RAM skal du bruge memtest86
Avatar billede f990634 Nybegynder
20. marts 2006 - 13:11 #2
Jeg forsøgte med speedfan og den var ikke oppe på mere end 45grader det varmeste sted da den frøs og jeg kunne ikke mærke at den var varm nogen steder. Det der også ville være mærkeligt ved det er at det ikke sker i safemode og at det sker lige med det samme i debug mode.
Jeg har ikke forsøgt med de test værktøjer du henviser til, men jeg har forsøgt med HPs eget diagnoseprogram og det fandt ingen fejl og det viser også at temperaturen er normal.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. marts 2006 - 13:34 #3
Du bør teste for RAM og harddisk fejl.
Avatar billede f990634 Nybegynder
20. marts 2006 - 13:37 #4
Det har jeg også gjort med HPs eget program. Men jeg tester lige det du henviser til når jeg kan få liv i maskinen igen.