Avatar billede darth-domino Nybegynder
23. marts 2006 - 08:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med FireWall Vs. FTP?

Jeg har en Router til at stå herhjemme.. det er en billig Router men den virker fint efter hensigten, min kæreste og jeg er nemlig koblet  op på den til nettet. Den har osse WLAN, men det bruger vi ikke...

Nu kommer mit spørgsmål så. Er der nogen der vil hælpe mig med at få min Router/Firewall til at lade mit FTP Program til at gå igennem så jeg kan få uploadet nogen hjemmesider?

Jeg kan evt poste brugervejledningen som er i HTML?

Der er 200 point til den der kan hjælpe mig igennem!
Avatar billede levithan Nybegynder
23. marts 2006 - 08:37 #1
hvis du blot skal oploade hjemmesider skal man ikke konfigurere noget i routeren.

hvilket program bruger du til at oploade din hjemmeside med.

hvilke sikkerheds programmer bruger du på computeren, det er muligt at dit nuværende firewall program på pceren blokkere din ftp adgang.
Avatar billede darth-domino Nybegynder
23. marts 2006 - 08:43 #2
Det skal lige siges at jeg kører Mac OS X Tigeren, så jeg bruger et FTP program som hedder: Glub Tech Secure FTP
Se her: http://www.apple.com/downloads/macosx/internet_utilities/glubtechsecureftp.html

Men skal jeg ikke lave noget med portene?
Avatar billede levithan Nybegynder
23. marts 2006 - 08:50 #3
hvis du blot skal kontakte en FTP server ude i verdenen så skal du ikke gøre noget med porte, det er kun hvis du selv "hoster" din hjemmeside og andre skal ha kontakt med den via ftp at der skal åbnes for nogle porte.

fra din pcer og ud i verden skal der ikke åbnes porte
Avatar billede darth-domino Nybegynder
23. marts 2006 - 08:55 #4
Er det så ikke underligt at ligemeget hvilken af de 5 hjemmesider jeg står for, at jeg ikke kan komme på med en FTP klient?
Avatar billede levithan Nybegynder
23. marts 2006 - 08:56 #5
hvad siger din klient når du prøver at connecte du må få en fejl besked
Avatar billede darth-domino Nybegynder
23. marts 2006 - 08:59 #6
Den får en connection error, at den ikke kan finde host....
Avatar billede levithan Nybegynder
23. marts 2006 - 09:03 #7
har du evt en firewallpå din mac der blokkere? prøv at slå det fra og prøv igen. det kan jo være at dit program bliver blokkeret
Avatar billede darth-domino Nybegynder
23. marts 2006 - 09:04 #8
Hmm... aner jeg faktisk ikke.... hvor ligger den?
Avatar billede levithan Nybegynder
23. marts 2006 - 09:14 #9
jeg har ingen ide om hvad en firewall hedder på en mac

et bud kunne være http://www.apple.com/macosx/features/security/

Norton Personal Firewall for Macintosh
MAC-NET - Firewall
MAC-NET - ZoneAlarm
http://www.macwrite.com/criticalmass/mac-os-x-built-in-firewall.php
Avatar billede renehinsch Praktikant
23. marts 2006 - 11:02 #10
Jeg kender ikke til MAC overhovedet. Men typisk er du med din opsætning nødt til at benytte "Passive FTP" i din FTP klient ellers prøver FPT serveren at sætte en parallel forbindelse op til din maskine. Den kan blive stoppet af din router eller firewall. Med passive FTP benytter serveren forbindelse til den samme port som du forbinder dig ind med. Led evt under options/funktioner.
Avatar billede darth-domino Nybegynder
23. marts 2006 - 14:33 #11
Jeg bruger faktisk altid Passiv FTP, det skal jeg både ved Cliche og TDC...
Avatar billede darth-domino Nybegynder
28. marts 2006 - 13:41 #12
Lukker...