Avatar billede nuki Nybegynder
25. marts 2006 - 16:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Remote Desktop logon problem

Hej eksperten

Jeg har en maskine hvor der er installeret Windows 2003 server på, men når jeg benytter Remote Desktop til at styre den remotely, så overtager jeg ikke den session som den bruger der er logget på har.

Jeg logger ind med samme bruger som den der allerede er der, men den starter bare helt "forfra" og starter alle mine services.

-Nuki
Avatar billede leif Seniormester
25. marts 2006 - 16:36 #1
Den starter som sådan ikke Services igen, men viser dig dem bare. Hvis du har punkter liggende i Start -> All Programs -> Startup, vil de blive startet igen.
Avatar billede nuki Nybegynder
25. marts 2006 - 16:43 #2
Den kør ellers en del batch scripts som ligger i startup og hvis jeg f.eks har notepad åben på maskinen og så remoter den så er notepad ikke åben der.

Brugeren bliver heller ikke "logget ud" når jeg logger på remote.
Avatar billede leif Seniormester
25. marts 2006 - 16:45 #3
Nej, fordi du åbner en ny Session. Når du er logget ind kan du derefter overtage Console Sessionen.
Avatar billede nuki Nybegynder
25. marts 2006 - 16:46 #4
Hvordan gøres det så ?, vel en indstilling jeg skal foretage i mstsc ?
Avatar billede morhan Novice
25. marts 2006 - 16:47 #5
hvis du tilføjer /console når du afvikler mstsc, så bruger du konsol sessionen
Avatar billede venturer Nybegynder
25. marts 2006 - 16:50 #6
Det er lige som morhan skriver.
Det smarteste er at du laver en .rdp fil med de indstillinger du skal bruge.
Herefter laver du en .bat fil (eller anden genvej) og afvikler:

mstsc dinserver.rdp /console
Avatar billede nuki Nybegynder
25. marts 2006 - 16:53 #7
Jamen det virker jo fint, så lige et lille side spørgsmål.

Hva krypterings muligheder har remote desktop ?
Avatar billede nuki Nybegynder
25. marts 2006 - 17:00 #8
Morhan du vil ikke smide et svar ?
Avatar billede venturer Nybegynder
25. marts 2006 - 18:52 #9
Umiddelbart er der ikke andet end den indbyggede sikkerhed der er i RDP protokollen (hvilket ikke er overvældende).
I server 2003 efter SP1 er installeret har du dog muligheden for at sætte den til at køre RDP med SSL.
Dette kræver så har du har (køber eller selv laver) et ceritifkat (det er det samme som bruges til en webserver).
Du skal desuden benytte den RDP klient der ligger på serveren (denne kan også installeres på XP) OG klienten skal have en trust til udstederen af certifikatet...
Det kan godt tage et par forsøg at få det til at virke, men når det kører virker det fint :)

Ellers har du jo også muligheden for at køre det via en VPN forbindelse.
Avatar billede nuki Nybegynder
25. marts 2006 - 20:04 #10
Det der FIPS 1.4 er det ikke sikkerhed nok?
Avatar billede venturer Nybegynder
26. marts 2006 - 11:45 #11
Jo almindeligvis.
Men den beskytter "kun" transmissionen. Det er stadig hvem-som-helst som kan få adgan til RDP med mindre du på din firewall begrænse adgangen til enkelte IP'er.

SSL kræver af man har en trust til root certifikatet.
VPN kræver en decideret bruger godkendelse for overhovedet at kunne lave en RDP forbindelse.
Avatar billede nuki Nybegynder
26. marts 2006 - 17:24 #12
Det er også selve transmissionen jeg vil beskytte, det skal bare være sådan det ikke er lige til at lytte det der sker.

Men mange tak, du får point siden morhan ikke har lagt et svar endnu.
Avatar billede venturer Nybegynder
26. marts 2006 - 17:37 #13
Takker og bukker.
Avatar billede nuki Nybegynder
26. marts 2006 - 20:24 #14
Mente alle point for din indsats var point værd.